امام جمعه دره شهر: توجه ویژه به اقتصاد، حمایت از اقتصاد مقاومتی، حل مشکلات برنامه ششم توسعه، توجه جدی به فرهنگ و رفتار انقلابی راه حل مشکلات کشور است.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۳۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سیمره خبر، حجت الاسلام "محمد جواد قنبر بیگی " امام جمعه دره شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ارتباط زیبا، خوشرویی، برخورد مناسب و همت برای رفع مشکلات مردم از سفارشات مهم حضرت علی (ع) به مومنان است.

وی اظهار کرد: شاید به دلایلی مانند غیر قانونی بودن یک مسئله رفع نشود اما حداقل با خوشرویی می توان مردم را خوشحال به منزل فرستاد.

قنبر بیگی افزود: متاسفانه تعداد کمی از مسئولان در این مسئله لنگ می زنند که باید به اینها تذکر جدی داد تا بعدها با مردم برخورد بهتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر برخورد ما با مردم و ارباب رجوع بنابر بر سفارش مهم حضرت علی (ع) باشد بدون شک در نظر مردم زنده خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه دره شهر در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته دولت، یادآورشد: امیدوارم که دولتمردان کشور درمسیر خدمت به مردم ونظام موفق باشند.

وی تورم یکی از مهمترین مشکلات کشور دانست، افزود: رئیس جمهور محترم نیز در سخنان گفتند": اینکه در ارقام و آمار تورم برطرف شده کافی نیست، باید مردم این کاهش را حس کنند".

قنبر بیگی با بیان اینکه متاسفانه مردم افزایش تورم را حس می کنند، تصریح کرد: برنامه ریزی مناسب برای به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد کشور هرچند طولانی باشد راه خروج از رکود و ارامش در کشور خواهد بود.

وی همچنین به بحث اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه مشکل بیکاری در استان کوچک ما که ظرفیت اجرای خیلی از برنامه ها را دارد روز بروز بدتر می شود.

حجت الاسلام قنبر بیگی اضافه کرد: نمایندگان محترم مردم در مجلس با جذب اعتبار و کمک از طروق مختلف به رفع این معضل کمک کنند.

وی در ادامه به افتتاح طرحها در هفته دولت اشاره کرد و افزود: برخی از پروژها مانند پمپاژ چم ژاب که باعث اشتغالزایی چهارهزار خانوارمی شود بعد از چندین بار افتتاح هیچگاه به بهره برداری نرسیده است.

خطیب نماز جمعه دره شهر در ادامه با اشاره به اعتبارات فرهنگی استان گفت: متاسفانه سال گذشته وضعیت اعتبارات فرهنگی بسیارضعیف و امسال نیز به نصف کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مسئولان جوابگوی این کاهش اعتباری باشند ، یادآورشد: با توجه به دغدغه جامعه نسبت به مشکلات فرهنگی، دولت بودجه ان را بخاطر مسائل اقتصادی، سیاسی ونظامی کم نکند.

امام جمعه دره شهر گفت: توجه ویژه به اقتصاد، حمایت از اقتصاد مقاومتی ، حل مشکلات برنامه ششم توسعه، توجه جدی به فرهنگ و رفتار انقلابی راه حل مشکلات کشور است.

وی تصریح کرد: رسانه ها نیز زحمات انجام شده و کوتاهییها را پوشش دهند تا همه در جریان قرار گرفته و کارها انجام گیرد.

خطیب نماز جمعه دره شهر در ادامه با اشاره به تهدیدات خارج از مرزهای کشورخاطرنشان کرد: توانمندی نیروهای امنیتی مصلح ، انتظامی و وزارت اطلاعات ما فوق تصور دشمنان است که باید این توانمندیها تقویت شود.

وی افزود: درخارج ازمرزها با سلام و صلوات نمی توان به مقابله جدی با عهدشکنی آمریکا پرداخت.

قنبر بیگی با اشاره به دستگیری عده ای که در پوشش توریست از مراکز نظامی ایران عکس گرفته بودند، یادآورشد: با این افراد که به دنبال کسب اطلاعات امنیتی کشور هستند باید به شدت برخورد شود.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم به سرنوشت افغانستان، عراق، سوریه و یمن دچار نشویم باید جبهه های مقاومت اسلامی در خارج از مرزهای کشور تقویت شود.

امام جمعه دره شهر در ادامه خطاب و به انهایی که وی را به موضع گیری در مقابل دولت متهم می کنند، خاطرنشان کرد: وظیفه هر دولتی خدمت به مردم است و بیان مشکلات نیز موجب تصریح در رفع انها خواهد شد.

ارسال نظرات