این دلاورمردان ایران زمین گنجینه‏ هاى ارزشمندى هستند که درونشان فرهنگ انسان‏ ساز دوران اسارت موج می زند، آنها با ایمانی راسخ و قلبی سرشار از عشق به ولایت در برابر ناملایمات و انواع شکنجه های دشمنان انقلاب شجاعانه ایستادندو هیچ هراسی به دل راه ندادند.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۲۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
عارف شرافتی در یادداشتی نوشت:ایران اسلامی در روز 26 مردادماه  69 شاهد بازگشت آزادگان سرافرازى بود که پس از تحمل دوران سخت اسارت در زندان ها و اردوگاه هاى رژیم بعثی عراق، با افتخار به آغوش میهن اسلامی بازگشتند.همان آزادگانی که در نخستین لحظه ورودشان بوسه برخاک پاک کشورمان زدند و به زیارت حرم مطهر امام راحل رفتندو با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تجدید پیمان کردند.

این دلاورمردان ایران زمین گنجینه‏ هاى ارزشمندى هستند که درونشان فرهنگ انسان‏ ساز دوران اسارت موج می زند، آنها با ایمانی راسخ  و قلبی سرشار از عشق به ولایت در برابر ناملایمات و انواع شکنجه های دشمنان انقلاب شجاعانه ایستادندو هیچ هراسی به دل راه ندادند.

 امروز فرزندان این سرزمین گنجینه ارزشمند و حاملان فرهنگ انقلاب اسلامی هستند،همان غیورمردانی که در سنگرهای دفاع مقدس در برابر همه قدرت های دنیا ایستادند و عزت و سربلندی امروز کشور مرهون فداکاری های و رشادت های  این عزیزان است.

امام راحل چه زیبا و شایسته در توصیف فرزندان خود فرموده ‏اند: «اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادى و آزادگان جهان آن‏را زمزمه مى‏ کنند». بدرستی این جانفشانان نه تنها اسیر نبودند؛ بلکه  با صلابت و فارغ از هر نوع دل‏بستگى‏ ها و وابستگى‏ های دنیوی، نداى آزادگی را به گوش همه جهانیان رساندند.

 این جوانمردان ،آزاده نامیده شدند چون از قید نفسانیات رهایى یافته بودند؛ اردوگاه های تنگ و تاریک خود را بربنیادو پایه اخلاق اسلامی بنا نهادند و توانستند حماسه ‏اى به ‏یادماندنى و جاودان از خود به یادگار بگذارند.ازاینرو آزادگان جزو درخشنده‏ ترین نگین‏ هاى تاریخ انقلاب اسلامی اند.همانگونه که مقام معظم رهبری به آزادگان بیان فرمودند" صبر و استقامت شما اسلام را آبرو بخشید " .

این روزها نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‏ هاى مخوف رژیم بعث ،بلکه صبر و پایدارى خانواده ‏هایشان نیز قابل تقدیر است.آزادگان اگرچه در بازگشت از اسارت، مقتدا و امام خویش را ندیدند، اما با نایب بر حقش پیمانی همیشگى بستند و بر عهد خویش با آرمان های والای شهیدان پایبند ماندند؛هرگز رشادت و دلاوری این بزرگمردان  از دل های ملت شهید پرور ایران اسلامی پاک نخواهد گردید

حال بازگشت غیور مردان و سرافرازان عرصه پیکار و مقاومت به میهن اسلامی تداعی کننده مردانی است با رشادت ها،جانفشانی ها ، تحمل رنج ها و سختی هاکه فرهنگ انسان ساز دوران اسارت را به همراه آوردند و به مردم خویش اهدا نمودند.اینک بر حاملان این فرهنگ است که ضمن حفظ آن، چاره‏ اى نیز براى ترویج آن بیاندیشند تا اثر مجاهدت و مقاومت وصف‏ ناپذیر این رسولان انقلاب، به ‏صورت فرهنگ مصور و مکتوب و به‏ مثابه کلید راه هدایت براى نسل آینده و همه بیداردلان و آزادگان جهان محفوظ بماند وامیدواریم مسئولین نظام اسلامى بتواند از این سرمایه‏ هاى ارزشمند به بهترین وجه استفاده لازم را براى تعالى و پیشرفت ایران اسلامى ببرد.

ارسال نظرات