خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان با تأکید بر لزوم ارزیابی کارنامه دولت با انصاف، عدالت و واقع بینی از سوی منتقدان و حامیان گفت: دولتمردان باید فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را چراغ راه و سرلوحه برنامه‌ها و کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۲۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان اسوه خدمت و معرفت، رجایی و باهنر گفت: ارزیابی کارنامه دولت باید با انصاف و عدالت و واقع بینی از سوی منتقدان و حامیان انجام شود.

خطیب نماز جمعه دامغان تصریح کرد: مردمی بودن و خدمتگذار مردم بودن، تلاتش برای کاهش تورم و خروج از رکود، غافل نشدن از دسیسه‌های رنگارنگ دشمنان، حفظ و ارتقاء شتاب علمی کشور، توجه به تولید و توانمندی‌های داخلی و غافل نشدن از خطر نفوذ، از جمله مهمترین رهنمودهای رهبری خطاب به دولت است که باید در عمل مورد توجه قرار گیرد.

خوش خلقی زندگی انسان را واکسینه می‌کند

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه دامغان با بیان اینکه تعالیم مکتب اسلام ناب محمدی باید در زندگی فردی و اجتماعی ما حاکم شود گفت: خوش‌خلقی و دلسوزی زندگی انسان مسلمان را واکسینه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان بی‌توجهی و فراموشی ارزش‌های اصیل رفتاری و اجتماعی اسلام را عامل بسیاری از مشکلات جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: روابط خانوادگی سالم، حفظ حریم یکدیگر و احترام به حقوق خود و دیگران لازمه داشتن فضای سالم اجتماعی در جامعه اسلامی است.

خطیب نماز جمعه دامغان خوش رفتاری را اصلی کلیدی از تعالیم مکتب اخلاقی اسلام ناب محمدی برشمرد و افزود: باید تعالیم مکتبی را ابتدا در خود و خانواده‌مان و سپس جامعه نهادینه کنیم، نماز و ارزش‌های دینی را تقویت نماییم و در عمل برای نسل آینده‌ساز جامعه تبیین کنیم که تقوا گره‌گشای مشکلات زندگی بشر است.

وی غیرتمندی و احیای ارزش‌های اصیل خانواده اسلامی ایرانی را لازمه کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی که امروز بنیان خانواده را تهدید می‌کند دانست و اضافه کرد: بی حجابی و بی عفتی زنان و دختران با غیرتمندی مرد مسلمان در تضاد است، متأسفانه رفتار غیرمسؤولانه برخی از مردان و بی‌توجهی به این مسئله نه در فرهنگ اصیل ایرانی و نه در اصول شریعت اسلامی قابل پذیرش نیست.

آل سعود خائن به اسلام و نوکر بی قید و شرط آمریکا و اسرائیل است

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت جنایات آل سعود به‌عنوان نوکر بی‌قید و شرط آمریکا و اسرائیل در نقاط مختلف جهان اسلام، به ویژه حمله، بازداشت و بازجویی، زندان، شکنجه و سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، علما و شیعیان بحرین، گفت: اعمال جنایتکارانه رژیم سفاک آل سعود در سوریه، عراق، بحرین، یمن و دیگر بلاد اسلامی خیانت این رژیم خود فروخته به اسلام است.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به توانمندی‌های عزت آفرین نیروهای نظامی ایران اسلامی در زمین، هوا و دریا و تسلیحات نظامی از ناوچه‌های موشک انداز و زیر دریایی، تا هواپیما، موشک و ماشین آلات زرهی، خاطر نشان کرد: دشمنان ایران اسلامی فراموش نکنند که نیروهای ارتش، سپاه و بسیج ما گوش به‌فرمان رهبر انقلاب آماده‌اند تا هر تهدیدی بر علیه کشورمان را با قاطع‌ترین برخورد پاسخ دهند.

گفتنی است، محکومیت سالگرد جنایت به آتش کشیدن مسجد الاقصی و تأکید بر بزرگداشت جایگاه مساجد و فعالان خدوم این پایگاه‌های توحیدی و تقدیر از خدمات شایسته مدیریت و مجموعه خادمان آموزش و پرورش دامغان به جهت دستیابی دانش آموزان این شهرستان به موفقیت‌های شایان توجه در کنکور، امتحانات سطوح مختلف تحصیلی و فعالیت‌های تربیتی و پرورشی از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها