امام جمعه قلعه رئیسی گفت:امروز راه نجات کشور عمل به نسخه التیام بخش و شفاء بخش و نجات بخش اقتصاد مقاومتی است و متاسفانه دولت در این عرصه کارنامه درخشان و قابل قبولی ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۹۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به دومین اصول دین که عدل است اشاره و گفت: اینکه می گوئیم خداوند عادل یعنی دوری خداوند از انجام هر عملی که بر خلاف مصلحت و حکمت است یعنی اینکه همه انسان ها در پیشگاه خداوند از هر جهت یکسان و برابرند و هیچ انسانی نزد او بر دیگری برتری ندارد.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در ادامه به وضعیت اسفبار بحرین اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط حساس و بحرانی خون هزاران نفر از بی‌گناهی و موجودیتی مذهب تشییع به خاطر افتاد لذا شایسته است که همه امت اسلام بالاخص ایران اسلامی از مظلومیت این مردم مسلمان و پیرو اهل بیت(ع) دفاع شایسته کنند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به روز پزشک اشاره و گفت: حفظ حرمت پزشک یک وظیفه عمومی و همگانی و پزشک یک سرمایه باارزش برای مردم است که از پزشکان حاضر در منطقه تشکر می کنیم.

وی به روز چهارشنبه 3شهریور اشغال ایران بوسیله متفقین و فرار رضاخان اشاره و یادآور شد: در طول سه ساعت متفقین ایران را قبضه کردند همه چیز ملت در معرض خطر قرار داشت حتی مردم با آمدن این سه کشور خوشحالی می‌کردند که از شر رضا خان راحت شدند هم این ذلت بخاطر رفتن در دامن آمریکا و دلخوشی به ابر قدرتها بود؛ و امروز همه باید درس بگیرند این تازه حرف خدا و سنت قطعی خدا است که هرکس به غیر خدا و آمریکا دل ببندد امیدش ناامید می شود.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی که امروز متوجه کشور ما شد همین دل بستن به کدخدا بود گفت: مشکلات امروز کشور نتیجه همین تفکر است امروز طرفداران این تفکر باید از مصدق درس بگیرند که مصدق به‌جای تکیه به داخل و استفاده از ظرفیت ملت چشم به آمریکا دوخت تا چرخ صنعت بچرخد و نتیجه آن کودتای 28 مرداد ماه بود و آنچه بر سر مصدق آمد نتیجه خوش‌بینی و خوش باوری به غرب و آمریکا بود.

صلواتی اضافه کرد: این تفکر به اسلام ناب سیلی می‌زند و خوش‌بحال آنهایی که حرف خدا و حرف ولی خدا را باور می کنند هم خدا گفته هم ولی خدا که به دشمن اعتماد نکنید و امروز شیطان صفت‌ترین رژیم، رژیم آمریکا است چرا امروز عده‌ای شیطان را باور کردند چرا به شیطان اعتماد کردند چرا فضای عمومی مملکت را آنچنان غبارآلود کردیم که راه نجات و خلاصی از مشکلات مذاکره با آمریکاست امروز واقعا این سوال از طرف دولتمردان بدون جواب ماند که ما در قضیه برجام چه دادیم و چه گرفتیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه برجام یک سند بود بر اثبات کلام خدا و اولیاء و امام راحل و رهبر معظم انقلاب که به شیطان اعتماد نکنید عنوان کرد: امیدوارم تفکری که کلید را بیرون از ایران جستجو می کند از برجام درس گرفته باشد و در چنین شرایطی حرف از برجام 2و 3زدن نابجا و ناحق است؛ و چرا می گویم برجام برای ما عزت آورد عزت را اسلام ، انقلاب، امام شهدا، رهبری، آزادگان و سپاه و ارتش به ارمغان آورد و این اظهار نظر توهین به ملت ایران است.

صلواتی بیان کرد: برجام فرصت های زیادی از ما گرفت سه سال عمر دولت و ملت را به هدر داد و کسانی که می گویند به برکت برجام که می گویند امروز می توانیم کالای خارجی خریداری کنیم توهین به کارگران، اینکه می گویم با برجام سایه جنگ از کشور دور شد توهین به قوای نظامی و به ملت است و باید دقت داشته باشیم که اولا سایه جنگ کجا بود ثانیا اگر خطری هم متوجه کشور بود بخاطر خیانت سران فتنه بود که با هوشیاری رهبر و ملت، نیروهای نظامی دفع شد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه برجام برای شمال تهرانی‌ها و کسانی‌که دنبال استراحت و تفریح در غرب و آمریکا خوب بود تاکید کرد: برجام برای خارج نشینیان، کاخ نشینان و پورشه سواران خوب بود اما برای مردم پابرهنه و مقتدر و مظلوم انقلابی هیچ برکاتی نداشت.

وی به صحبت روحانی در جمع مردم یاسوج هم اشاره و اضافه کرد: اینکه بگوئیم به برجام خوشبینم و به آمریکا بدبینم؛ برجام در دست آمریکا است بقول شما در دست کدخداست چطور شما به برنامه ای که در دست شیطان است خوش بین هستید.

صلواتی خاطرنشان کرد: در طول این سه سال با برجام قبح مذاکره با شیطان را هم از بین بردیم متاسفیم که هر هفته شاهد دست دادن نماینده نظام الهی و ولایی جمهوری اسلامی و نظام کفر و الحاد و شیطانی بودیم امروز راه نجات کشور عمل به نسخه التیام بخش و شفاء بخش و نجات بخش اقتصاد مقاومتی است و متاسفانه دولت در این عرصه کارنامه درخشان و قابل قبولی ندارد.

ارسال نظرات