گام بلند آبفای روستایی در آبرسانی به روستاها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی در بازدید از طرح های آبرسانی به روستاهای استان از جدیت دولت در آبرسانی به روستاها خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۷۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

 فیض اله پاسره اظهار داشت: در دولت تدبیر در زمینه آبرسانی به روستاها گام های خوبی برداشته شد که از قبل آن توانسیتم سطح برخورداری جمعیت روستایی از آب شرب را ۵ درصد افزایش دهیم.

پاسره بیان داشت: دولت مبالغ بسیار خوبی از محل صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی تخصیص شد که توانستیم عملیات اجرایی ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی و ۷ پروژه تک روستایی را وارد فاز مطالعه و اجرا کنیم.

وی گفت: در آینده نزدیک با بهره برداری از این مجتمع ها شاهد جهش محسوسی در زمینه شاخص برخورداری جمعیت روستایی از اب آشامیدنی سالم در استان خواهیم بود.

مدیرعامل آبفار افزود: روی دیگر سکه سلامت آب مصرفی روستائیان عزیز است و ما همیشه سلامت و کیفیت آب را بر کمیت آن ارجح دانستیم که آمار مراکز بهداشتی از نمونه آب روستاهای استان گواه محکمی بر این مدعاست.

پاسره بیان کرد: هرچه زمان بگذرر اهمیت آب بیش از پیش خودنمایی می کند و همه ما باید با بهینه مصرف کردن حق زندگی را برای نسل های آینده نیز محفوظ بداریم بخصوص در زمینه حیاتی ترین نیاز بشر باید به شدت احساس مسئولیت کنیم.

وی در خصوص روستاهای فاقد تاسیسات آب شرب هم اینطور گفت: در حدود ۱۱۸ روستای استان که عمدتاً زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند به دلیل محدودیت هایی از جمله نبود منابع تامین آب پایدار سعی کردیم این نقیصه را با آبرسانی مستمر با تانکر جبران کنیم.

پاسره در پایان خاطر نشان کرد: مبلغ ٣٨١میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی به استان اختصاص و عملیات اجرایی همه ی این مجتمع ها در استان آغاز شده است.،که به نیابت از روستائیان عزیز،تلاشهای مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در محقق ساختن این مهم أرج می نهیم.
ارسال نظرات