امام جمعه مهریز گفت: هفته دولت فرصتی برای یادآوری خدمات دولتمردان شهید و حرکت در مسیر و اصول آن هاست و باید در برنامه های دولت در جهت شناخت معرفتی مسئولان از این دو شهید بزرگوار تلاش و برنامه ریزی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۶۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز؛ امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به 31 مرداد ماه روز جهانی مسجد گفت : مسجد مکانی عبادی و سنگر تسخیرناپذیری بشمار می رود که در طول تاریخ کانون شکل گیری بزرگترین رخدادهای سیاسی و اجتماعی بوده و بخوبی توانسته فریاد مسلمانان را به گوش جهانیان برساند.
حجت الاسلام برهان ادامه داد: مسجد نقش اساسی در پیشبرد امور دارد و در این راستا هیچکدام از مراکز تربیتی ، دینی و حتی اطلاع رسانی، نقش مسجد را نمی توانند ایفا کنند لذا باید سعی کنیم مساجد را پایگاه دینی و سیاسی خود قرار داده و همواره تلاش کنیم تا حضور و فعالیت جوانان در مساجد پررنگ تر گردد.
امام جمعه مهریز در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآنی و وقایع صدر اسلام از تقوا، صبر و پایداری مسلمانان به عنوان ابزاری مهم و کلیدی برای مقابله با توطئه های دشمنان و رسیدن به عزت و تعالی یاد کرد و گفت: در طول تاریخ همواره دشمنان اسلام خواسته اند با انواع حربه ها بر مسلمانان تسلط یافته و منابع خدادادی آنان را صاحب شوند.
حجت الاسلام برهان افزود: یکی از شرایط کمک های خداوند به مسلمانان تقوا و صبر و پایداری است و باید این مهم را همواره در نظر داشته باشیم که در همه احوال در مقابل توطئه های دشمنان از خود صبر نشان دهیم و تقوا داشته باشیم چرا که امداد و کمک الهی در گرو صبر و پایداری و هوشیاری در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام است.
امام جمعه مهریز همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر بر پیروی از منویات مقام معظم رهبری تاکید نمود و گفت: آنچیزی که یاد شهیدان رجایی و باهنر را زنده نگه داشته و باعث افتخار هر دولتی در جمهوری اسلامی خواهد بود حرکت در پشت سر رهبر انقلاب و تلاش در جهت حل مشکلات مردم است.
حجت الاسلام برهان افزود: هفته دولت فرصتی برای یادآوری خدمات دولتمردان شهید و حرکت در مسیر و اصول آن هاست و باید در برنامه های دولت در جهت شناخت معرفتی مسئولان از این دو شهید بزرگوار تلاش و برنامه ریزی صورت گیرد.
ارسال نظرات