آتشی در نشست هیئت عاشقان ولایت حوزه مقاومت فجر:

دشمن از حربه دین علیه دین استفاده میکند/ مطالبه گری عمومی در سطح وسیع مانع بروز فساد

نشست هيئت عاشقان ولايت حوزه مقاومت بسيج فجر روز گذشته با سخنراني حجت الاسلام آتشي با موضوع آينده در قلمرو اسلام (بررسي مباني انديشه رهبر معظم انقلاب اسلامي) در محل نمازخانه حوزه فجر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۸۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسجی از یزد؛هیئت عاشقان ولایت حوزه مقاومت بسیج فجر ناحیه مرکزی یزد با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا آتشی با حضور فرماندهان و اعضای شورای حوزه و پایگاه های تابع و مربیان حلقه های صالحین در محل نمازخانه حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضا آتشی با اشاره به مسئله سکولاریسم در جهان به فرآیند شکل گیری تفکرات سکولار در جامعه مسیحی اشاره کرد و افزود در طول تاریخ قدرت های استکباری توانستند با ارائه و گسترش برداشت های سطحی و نادرست از مفاهیم دینی جوامع مذهبی و ایمانی را به نابودی بکشاندد و ریشه دین داری حقی را بزنند.

وی افزود در جوامع اسلامی نیز برخی با بیان غلط و تحریف احادیث و مفاهیم قرآنی موجب انحراف و گمراهی مردم میشوند.

این محقق تاریخی و فرهنگی با معرفی کتاب آینده در قلمرو اسلام نوشته سید قطب ؛ ترجمه فارسی این کتاب توسط امام خامنه ای را ، از دلایل تبعید ایشان به ایرانشهر در دوران خفقان رژیم پهلوی برشمرد و خاطر نشان کرد سید قطب، نویسنده مصری این کتاب به دلیل نگارش این کتاب تاثیرگذار در مصر به زندان افتاد و به اعدام محکوم شد.

آتشی با اشاره به بخش هایی از این کتاباذعان کرد: در ابتدا این کتاب مولف ماهیت دین را آن چنان که هست معرفی کند و پس از بیان اینکه دین , برنامه ی زندگی است، به حقایق فراموش شده اموزه های دینی اشاره میکند و این را به اثبات میرساند تنها مکتبی که می‌تواند قافله گمراه بشریت را به سر منزل نجات و کمال برساند و با برنامه ی کامل و وسیع خود , زندگی انسان‌ها را – با حفظ مزایای انسانیت – اداره کند , اسلام است و در نهایت حکومت جهان در اختیار مکتب اسلام خواهد بود.

این کارشناس مسائل دینی با نقد تفکرات جدایی دین از سیاست و پاسخ به شبهاتی که از سوی طرفداران سکولاریسم مطرح میشود ادامه داد: چنین نظریاتی به عقل وشعور انسانی توهین میکند؛ چطور میشود خدا و دین و پیامبر اوبرای سعادتمندی بشردر تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی برنامه ای نداشته باشند و مردم را رها کرده باشند تا در امور با اهمیت اجتماعی از فلاسفه پیروی کنند؟!

اتشی با تاکید بر استقبال از تفکرات اسلامی در مناطق مخالف جهان خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از تئوریسین ها و متفکران غرب و شرق صریحاً به رهنمود های نجات دهنده مبانی اسلامی در نشست ها و همایش های بین المللی اشاره کرده اند و عمل به اموزه های اجتماعی و سیاسی قرآن و دین اسلام را راهگشای بشریت و نجات دهنده میدانند و پیش بینی میکنند اسلامدنیا در اختیار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:این وظیفه بر دوش بسیجیان است تا با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج با بیان این نکات از متفکران غربی و شرقی در محافل مختلف و نشر آن در فضای مجازی موجب امیدواری و تقویت پایه های دینی مردم شوند.

سیدرضا اتشی با اشاره به موضوع فیش های حقوق و فساد برخی از مسئولین نظام بیان کرد: طبق اموزه های دینی ما که به طور تفصیلی در کتاب اینده در قلمرو اسلام مطرح شده همه اقشار جامعه و به خصوص خواص مکلفند در مقابل فساد ساکت نباشند.

وی گفت مطالبه گری عمومی در سطح وسیع و موضع گیری صریح خواص جامعه میتواند مانع بروز فساد باشد.

آتشی در انتهای جلسه ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده به ضرورت تشکیل جلسات آزاد اندیشی کارشناسی شده و هدفمند جهت پاسخ به شبهات جوانان تاکید کرد.


ارسال نظرات