خبرهای داغ:
سومین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و آیین تجلیل از جوان نمونه و برتراستان قم با حضور صادقی استاندار قم ، امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شواری اسلامی و مدیر کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۸۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
جوان نمونه و برتر استان قم تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سومین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و آیین تجلیل از جوان نمونه و برتر با تاکید بر ارتقای جایگاه جوانان در محورهای علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و زمینه‌سازی برای بروز ایمان، ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان، ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین متناسب با شاخص‌های ایرانی اسلامی برگزار شد.

در این جشنواره از 24 جوان برتر در محور های جوان قرآنی، جوان ورزشکار، پژوهشگر و علمی دانشگاهی، جوان فعال فرهنگی ـ هنری، فعال ادبی، جوان کشاورز و جوان روستایی، جوان فعال فرهنگی در روستا، جوان دارای توانایی های خاص، جوانان فعال مسجدی وهیات های مذهبی، جوان فعال اجتماعی، جوان سرپرست خانواده، جوان سرباز، فعال هنری، جوان فعال در عرصه مطبوعات و اطلاع‌رسانی، جوان طلبه و مبلغ، جوان کارآفرین، مدیر جوان یاور، سمن فعال جوانان، جوان برتر ‌کنکور سال 95 تجلیل و قدردانی شد.

خانواده شهیدان عبدالصالح زارع و شهید محمد علی زرنوشه فراهانی در این مراسم در شاخص جوان ایثار گر و شهید ویژه مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

طاهره نایبی موحد، اسماعیل شاهزید، علی تمسکی بیدگلی، مرتضی فرحناک، میثم داوودی، علیرضا نوروزی، محمد حیدری، حسین گلستانی، بهنام عرب بافرانی، فاطمه عبدالکریمی، حسن ملکی، محمد مهدی ابراهیمی، سید مهدی برقعی، سید مهدی حسینی، محمدرضا باقری فر، جواد بیات، محمد مصباحی موحد، حمید رضا عسکری، مهراب اکبری شهپر، اسدالله جعفری، امیرحسین باقر پور و سجاد قاسمی نفراتی بودند که در آیتم های مختلف به عنوان جوان برتر معرفی ومورد تجلیل قرار گرفتند.

حسن عابدی در آئین تجلیل از جوان نمونه و برتر استان قم اظهار داشت: از حضور در جمعی که جوانان برتر و نخبه استان در جنبه‌های مختلف در آن حضور دارند، بسیار خوشحالم و این فرصت را بسیار مغتنم می‌دانم.

مدیر‌کل ورزش وجوانان استان قم افزود: امروز شاهد برگزاری سومین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و معرفی 24 جوان برتر استان قم هستیم که این انتخاب نسبت به 20 شاخص تعریف شده از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 24 جوان برتر که به نوعی از برترین‌های استان هستند با حضور نمایندگان اجرایی و دستگاه‌های اجرایی متولی این امر انتخاب و گزینش شده تا از این جوانان که در آیتم‌های مختلف مشخص شده معرفی شدند جوایزی اهدا شود.

عابدی با تشکر از دستگاه‌های که در امر معرفی و داوری این جشنواره اهتمام ورزیدند عنوان کرد:‌ در حوزه فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سال 93 در جایگاه هشتم کشوری قرار داشت که این امر در سال 94 به رتبه سوم رسید. برای اولین‌بار اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم در گروه سوم تقسیم بندی ادارات کل استان‌ها حائز رتبه اول شد که این امر در گرو فعالیت سمن‌ها، هیئت‌های ورزشی، حمایت استاندار و معاونین استانداری قم این مهم به دست آمده است.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم با طرح این مطلب که با ریاست استاندار برای نخستین بار شورای ورزش استان قم تاکید کرد: ‌برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد به انجام رسید، طبعات پرباری در بر داشت و موجب شد دستگاه‌های اجرایی به امور جوانان توجه بیشتری داشته باشند.

عابدی از برگزاری این جشنواره با اهدافی مثل افزایش شور و نشاط عمومی خبر داد و عنوان کرد: توسعه ارزش‌های متعالی، افزایش اعتماد به نفس و خودباوری جوانان از دیگر اهدافی است که موجب شده است تا این جشنواره را تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه منتخبان این جشنواره 20 زیرشاخه انتخاب شده‌اند، گفت: زمینه‌های علمی و پژوهشی، ابتکارات و اختراعات، ورزشی، اجتماعی با 9 زیر شاخه، قرآن و نماز، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که ده زیر شاخه دارد، کشاورزی و روستایی، فنی و حرفه‌ای و ایثار و شهادت محورهایی هستند که مطابق آن‌ها جوانان برتر و نمونه استان انتخاب شده‌اند.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم با تأکید براینکه تمامی جوانان این مرز و بوم شایسته تقدیر هستند، بیان داشت: جلسات و گردهمایی‌هایی از این قبیل کفاف این را نمی‌دهند که بتوانیم از همه جوانان فعال و ارزشی تقدیر نماییم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: امیدوارم با مهیاشدن شرایط و رفع موانع، تمامی جوانان کشورمان در جهت پیشرفت و‌ آبادانی کشور و‌ رسیدن به درجات متعالی تلاش کنند و مسئولان نیز یار و یاور آنها باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها