خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسائل مهم کشور است، گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود از همین رو باید برای رفع این آسیب‌ها به علل و عوامل آن توجه ویژه شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۷۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
راه‌اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده‌/ناهنجاری‌های اجتماعی سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  محمد باقر الفت ‌در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد با تقدیر از عملکرد مدیریت استان در زمینه مراکز بازپروری معتادان در قم اظهار داشت:‌ حاشیه‌نشینی در شهرها مسئله‌ای است که باید تدابیر ویژه‌ای برای آن اندیشیده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه باتاکید بر لزوم توجه به عوامل آسیب‌زا افزود: پیشگیری نیازمند اقدامات پژوهشی است از همین رو باید در این زمینه مطالعات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسائل مهم کشور است تصریح کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود از همین رو باید برای رفع این آسیب‌ها به علل و عوامل آن توجه ویژه شود.

الفت بر راه‌اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده تاکید کرد و ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به لزوم تعامل و هم‌اندیشی میان دستگاه‌های در زمینه پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در زمره 5 استان برتر در این زمینه است.

وی مهاجرپذیری را یکی از علل افزایش حاشیه نشینی دانست و بیان کرد: باید در این زمینه حساسیت بیشتری باشد از آن جهت که حاشیه‌نشینی‌ها ناهنجاری‌ها را افزایش ندهد.

الفت با بیان اینکه افراد ساکن در حاشیه شهرها بدون دسترسی به خدمات شهری به گروه خشن جامعه اضافه می‌شوند تصریح کرد: لازم است مسئله پیشگیری از سنین کودکی دنبال شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها