مدیرمسئول خبرگزاری تابناک تاکید کرد
صاحب امتیاز خبرگزاری تابناک کشور قدرت را مولفه‌‌ای برای فساد دانست و گفت: نقد منصفانه و نظارت هدفمند رسانه‌ها می‌تواند به عنوان اهرم بازدارنده در این حوزه عمل کند.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۰۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، امیرعلی امیری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین دفتر استانی خبرگزاری تابناک در استان مرکزی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و ایجاد تغییرات در سطح جوامع در دنیای امروز گفت: ابزار رسانه‌ای می‌تواند موجب سقوط یا ادامه حیات قدرت‌ها و حکومت‌ها شود.

وی با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد سال 32 افزود: اگر در آن روز رسانه‌هایی در خدمت منافع ملی کشور بود زمینه موفقیت کودتای 28 مرداد را با حمایت مردم فراهم می‌ساخت، کودتای ترکیه نمونه‌ای از همسویی رسانه‌ها با مردم است که توانست به بسیج مردمی بیانجامد و شرایط را مهار کند.

صاحب امتیاز خبرگزاری تابناک کشور تصریح کرد: در طول تاریخ عصر ارتباطات رسانه‌هایی بوده‌اند که هم در جهات منافع مردم و هم مخالف منافع مردمی و ساقط کردن حکومت‌ها به کار رفته‌اند.

امیری ادامه داد: چگونگی بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ها می‌تواند عامل بقا، پیشرفت، توسعه در هر نظام باشد، رسانه‌ها در مناسبات قدرت و ترسیم شرایط روز به عنوان ابزار و اهرم تاثیرگذار بر فعالیت ارکان و بخش‌های مختلف نظارت دارند.

وی با اشاره به وظیفه خطیر رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها در حال حاضر می‌توانند در زمینه مقابله با فساد نقش آفرین باشند، فسادپذیری مولفه‌ای در کمین قدرت‌ها و حکومت‌هاست چراکه قدرت ذاتا فسادپذیر است، اگر به طرق مختلف حاکمان و صاحبان قدرت تحت کنترل نباشند احتمال به فساد کشیده شدن آن‌ها وجود دارد.

صاحب امتیاز خبرگزاری تابناک کشوری تاکید کرد: زمانی که قدرت به افراد واگذار می‌شود نباید بدون کنترل و نظارت رها شوند از این‌رو در قانون جمهوری اسلامی ایران به میزان تعدد دستگاه‌هایی که قدرت را در دست دارند مکانیزم و دستگاه‌های نظارتی تعبیه شده‌اند.

امیری صاحبان قدرت را مصون از فساد ندانست و گفت: امروزه رسانه و مطبوعات به عنوان اهرم قوی و تاثیرگذار بر تمام دستگاه‌های نظارتی می‌تواند عمل کند، نقد منصفانه و نظارت هدفمند رسانه‌ها می‌تواند به عنوان اهرم بازدارنده در این حوزه عمل کند.

وی افزود: خبرگزاری تابناک فعالیت‌های خود را برمبنای ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار داده و در حوزه نقد منصفانه با هیچ یک از نهادها و ارکان کشور تعارفی ندارد، استفاده از ظرفیت خود را در راستای خواست و مطالبه مخاطبان خود می‌داند.

صاحب امتیاز خبرگزاری تابناک کشور گفت: این خبرگزاری در یک و نیم سال اخیر اقدام به تشکیل شعب آزمایشی استانی کرده و شعبه استان مرکزی به عنوان نخستین خبرگزاری استانی به صورت رسمی راه‌اندازی شده است.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: اولین رسالت تابناک دفاع و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی است که تا به امروز خون‌های بسیاری برای آن ریخته شده است، ما ادامه دهنده راه شهیدان در این مسیر هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات