اولین جشنواره مساجد برتر با معرفی اعضای پر تلاش مساجد استان در تاریخ یکشنبه 31 مردادماه در سالن فتح المبین سپاه ساری برگزار می شود و از بین سه مسجد برتر یک مسجد به عنوان منتخب استان به مرحله جشنواره کشوری مساجد برتر که در بهمن ماه اجرا می شود راه می یابد.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۸۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با خبرنگار بسیج سپاه کربلای مازندران از برگزاری اولین جشنواره مساجد برتر مازندران در ساری خبر داد و گفت: سی و یکم مردادماه هر سال یاد آور فاجعه آتش کشاندن مسجد الاقصی است که رژیم جنایتکار و ضد دین صهیونیست در سال 1348 اقدام به آن کرد.

فرمانده سپاه کربلا افزود: به منظور تکریم و حفظ جایگاه مسجد به عنوان پایگاه انسان سازی، کشور های مسلمان برای ایجاد وحدت و ماندگاری حرمت مسجد در میان افکار جهانیان 31 مرداد را بنام روز جهانی نامگذاری کردند.

این مسئول مسجد را محل جذب، حفظ و انسجام مردم در پایگاه دینی، سیاسی و اجتماعی دانست و ادامه داد: امتیاز برتری مساجد شامل فعالیت های متولیان مسجد برای جذب و حضور حداکثری مردم در مناسبات دینی، اقامه نماز های یومیه و اجرای فراگیر برنامه های فرهنگی و ... در مسجد است.

سردار بابایی بیان کرد: قطعا مسجد برتر بدور از همکاری و تلاش ادارات؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات و اوقاف در کنار سازمان بسیج مساجد و محلات میسر نمی گردید و این موفقیت مرهون زحمات همه این دستگاهها و نهاد های دلسوز انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: اولین جشنواره مساجد برتر با معرفی اعضای پر تلاش مساجد استان در تاریخ یکشنبه 31 مردادماه در سالن فتح المبین سپاه ساری برگزار می شود و از بین سه مسجد برتر یک مسجد به عنوان منتخب استان به مرحله جشنواره کشوری مساجد برتر که در بهمن ماه اجرا می شود راه می یابد.

فرمانده سپاه کربلا شاخصه تعین مسجد برتر را ایجاد راهکار برای جذب و حضور حداکثری مردم در نماز های یومیه مساجد، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... خواندو گفت: همه این موارد در کنار مداومت در کار، باز بودن مسجد علاوه بر ساعات نماز و ادعیه به روی مردم و خوشرویی با مردم ویژگی هایی مناسبی برای قرار گرفتن در جمع برترین های مسجد می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها