خبرهای داغ:
رئیس دادگستری قم با اشاره به وضعیت مطلوب‌تر آمار دعاوی استان قم نسبت به استان‌های دیگر گفت: باید با افرادی که در جامعه جرم و فساد انجام می‌دهند برخورد جدی داشته باشد همچنین عواملی که سبب می‌شود که بستر فساد در جامعه ایجاد شود را ریشه‌کن کرد.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۸۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم در سالن جلسات دادگستری کل این استان با حضور مهدی امیری اصفهانی قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مصطفی برزگر گنجی دادستان قم، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس دادگستری قم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم  برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالمجید یزدی با تأکید بر لزوم آخرت‌گرایی اظهار داشت: برای داشتن سلامتی کامل باید همواره به پیشگیری از بیماری فکر کرد و در احادیث و روایات نیز بر امر پیشگیری و پرهیز از دنیاپرستی تأکید شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ پیشگیری از جرم به‌وسیله دادگستری افزود: آموزش 4 هزار فرهنگی و مبلغان حوزه، والدین دانش آموزان و مدیران استانی و گسترش فعالیت‌های مرکز مطالعات جرم‌شناسی ازجمله این اقدامات است.

حجت‌الاسلام یزدی با اشاره به فعالیت خالصانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم صداوسیما برنامه‌های هفتگی دارد همچنین مبلغان بسیاری در این زمینه تربیت‌شده‌اند.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام حمزه خلیلی با اشاره به پاک بودن فطری انسان گفت: در اختیار داشتن ابزار نامشروع در انسان سبب می‌شود که به سمت بزه و انجام جرم برود و بشریت در دوران‌های مختلف تاریخی تغییرات خاص و ویژه‌ای داشته است.

رئیس دادگستری قم بابیان اینکه باید منشأ فساد در جامعه را ناهنجاری‌های ساختاری بدانیم، تصریح کرد: باید به سمت اصلاح ساختارهای نادرست اداری برویم و برای دستیابی به این امر باید عزم جدی داشته باشیم همچنین با ایجاد ساختارهای نو به سمت مدیریت نوین پیش رفت.

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به وضعیت مطلوب‌تر آمار دعاوی استان قم نسبت به استان‌های دیگر افزود: باید با افرادی که در جامعه جرم و فساد انجام می‌دهند برخورد جدی داشته باشد همچنین عواملی که سبب می‌شود که بستر فساد در جامعه ایجاد شود را ریشه‌کن کرد.

در پایان جلسه مصطفی برزگر گنجی با اشاره به همکاری خوب مسئولان استان با دستگاه‌های اجرایی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 400 میلیون تومان بن کالا در میان خانواده زندانیان توزیع‌شده است همچنین انجمن حمایت از زندانیان به خانواده افراد معتادی که در وضعیت مالی خوبی به سر نمی‌برند ماهیانه 200 هزار تومان پرداخت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب قم بیان کرد: یکی از مشکلات استان قم مسئله اعتیاد است که برای حل این معضل اجتماعی کمپ ترک اعتیاد قم ایجادشده است همچنین به خانواده‌های افراد معتاد کمک می‌شود تا با مشکل خاصی مواجه نباشند و امید است مسئولان کشوری و استانی گام‌های مؤثری برای حل این مشکل بردارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها