خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

برگزاری برنامه های فرهنگی با حضور اصناف حرکت عظیم فرهنگی ایجاد می کند

امام جمعه شاهرود گفت: با توجه به حضور اصناف و بازاریان در سطح شهر اجرای برنامه های فرهنگی با حضور شما خود یک حرکت عظیم فرهنگی در سطح شهر است و باید به این مهم توجه شود و در این راستا برنامه ریزی و هدفگذاری شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۶۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در دیدار با فرماندهی و شورای بسیج اصناف حوزه الهادی شاهرود که در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه اصناف و بازاریان فرهنگ ساز در جامعه هستند اظهار کرد: اصناف و بازاریان در فرهنگ سازی جامعه بسیار اثرگذار هستند و باید تعظیم شعائر اسلامی را مد نظر قرار داده و با استفاده از یک پرچم و بیرق و نوشته مناسبت های ملی و مذهبی را در جامعه گرامی داشته و فضاسازی فرهنگی انجام دهند.

وی افزود: توجه به اینکه قشر اصناف و بازاری ما بیشتری ارتباط را با مردم دارند پس بیشتری اثرگذاری را دارند باید مورد دقت باشد و بدانیم که اصناف و بازاریان که از ابتدای نهضت امام در خط مقدم دفاع از اسلام بوده اند امروز نیز باید در این عرصه فعال باشند.

امینی با بیان اینکه برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی به همت بسیج اصناف و بازاریان باید بیشتر شود خاطر نشان کرد: باید تمرکز گرایی برنامه ها را از مرکز شهر به حاشیه شهر ببریم و اگر یادواره ای برگزار می کنیم بهتر این یادواره در مساجد شهرک های حاشیه شهر برگزار شود تا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه جا ترویج و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه نمازجمعه قرارگاه فرهنگی نظام است تصریح کرد: باید همه اقشار با این قرارگاه ارتباط داشته باشند و در راستای اهداف فرهنگی این قرارگاه تلاش کنند و اقشار اصناف و بازاریان ما نیز باید حاضر بوده و این قرارگاه را تقویت کنند.

امام جمعه شاهرود بیان کرد: با توجه به حضور اصناف و بازاریان در سطح شهر اجرای برنامه های فرهنگی با حضور شما خود یک حرکت عظیم فرهنگی در سطح شهر است و باید به این مهم توجه شود و در این راستا برنامه ریزی و هدفگذاری شود.

وی با بیان اینکه بسیج در هر کجا باشد آنجا مرکز قوی فرهنگی تربیتی و بصیرتی است گفت: باید بسیج در راستای تحقق اهداف نظام تلاش کند و بسیج اصناف از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات رهبر انقلاب به خصوص در فرهنگ سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی گام های موثری بردارند.

امینی تاکید کرد: اصناف و بازاریان ما در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و دعوت جامعه به استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی نقش اساسی دارند و باید به این مهم توجه کرد و در کنار آن تاکید بر احکام دینی و فروع دین از جمله نماز و امر به معروف و نهی از منکر و رعایت احکام خرید و فروش که باید همه این ها مورد دقت قرار گیرد و دست اندرکاران و مسئولین امر بدان توجه کنند.

در این دیدار فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان شاهرود گزارشی از فعالیت های این قشر ارائه و در پایان شرکت کنندگان خود را معرفی نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها