فرمانده سپاه شهرستان طارم:

تهدید و امنیت دو مقوله اساسی در ادبیات سیاسی امروز جهان به شمار می آید

تهدید و امنیت دو مقوله اساسی در ادبیات سیاسی امروز جهان به شمار آمده و به لحاظ تاریخی این مقولات همزاد نظام های سیاسی است از بدو شکل گیری هر نظام سیاسی، تامین امنیت برای آن مهمترین اولویت ها به حساب می آید.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۲۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه شهرستان طارم در کلاس آشنایی با تهدی نرم گفت: تهدید و امنیت دو مقوله اساسی در ادبیات سیاسی امروز جهان به شمار آمده و به لحاظ تاریخی این مقولات همزاد نظام های سیاسی است از بدو شکل گیری هر نظام سیاسی، تامین امنیت برای آن مهمترین اولویت ها به حساب می آید.

جهانبخشی افزود: امنیت در صدر منافع ملی تعریف شده و نظامهای سیاسی تلاش می کنند تا این امنیت را تامین و آن را محافظت نمایند.

وی اظهار داشت: امنیت باید در برابر مقوله و امری محافظت گردد که از آن با عنوان تهدید یاد می شود، بنابراین فهم این مفاهیم و داشتن درک صحیح از واژه برای مجموعه هایی که تامین امینت، فلسفه وجودی آنان به حساب می آید یک ضرورت است.

فرمانده سپاه شهرستان طارم با اشاره به تهدید نرم خاطر نشان ساخت: در تهدید نرم، از ابزار فرهنگی و با هدف تاثیر گذاری بر ذهن ها و باورها استفاده می شود، تهدید نرم را می توان مجموعه ای از اقدامات دانست که موجب تغییر و دگرگونی در هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی می شود، در تهدید نرم عامل تهدید ، بدون منازعه فیزیکی و استفاده از نیروی نظامی و لشکرکشی و به راه انداختن جنگ ،تلاش می کند تا خواست و اراده خود را به طرف مقابل تحمیل ئ آن را به انجام رفتار مطلوب مورد نظر خود وا دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار