معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
استان زنجان از توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه تولیدات دامی برخوردار است به طوری که سالانه بالغ بر 243 هزار تن انواع محصولات دامی در استان زنجان تولید در بازارهای مصرف عرضه می شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۰۷۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان از توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه تولیدات دامی برخوردار است به طوری که سالانه بالغ بر 243 هزار تن انواع محصولات دامی در استان زنجان تولید در بازارهای مصرف عرضه می شود.

رحمان رستم خانی شیر خام را از جمله محصولات دامی تولید شده در استان زنجان برشمرد و افزود: میزان تولید شیر خام در استان سالانه به بیش از 186 هزار تن می رسد.

وی از تولید سالانه 16 هزار و 500 تن گوشت قرمز در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: همچنین سالانه بالغ بر 31 هزار و 300 تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار می شود.

رستم خانی با اشاره به تولید 8 هزار و 700 تن تخم مرغ صنعتی در استان زنجان خاطرنشان کرد: تولید عسل نیز در استان سالانه به طور متوسط 653 تن برآورد شده است.

این مسئول سالانه 36 درصد از تولیدات دامی استان زنجان را مازاد بر نیاز استان دانست و عنوان کرد: 156 هزار تن از مجموع تولیدات دامی در داخل استان به مصرف رسیده و 87 هزار تن مابقی به عنوان مازاد تولید به خارج از استان ارسال می شود.

وی اظهار کرد: در واحد های صنعتی دام و طیور و زنبور عسل استان به طور متوسط 13 هزار و 375 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و حدود 8 هزار و 500 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان ساخت: بر مبنای سیاست های توسعه ای زیر بخش امور دام استان زنجان تمامی فعالیت های این بخش منطبق بر اقتصاد مقاومتی و پایداری تولید بوده و سعی شده تا استان از نظر تامین تولیدات دامی مشکلی نداشته باشد. همچنین با هماهنگی سایر بخش های مرتبط سازمان، هم اکنون در تمامی بخش های تولیدی صنایع تبدیلی مورد نیاز نیز در استان مستقر شده است.

ارسال نظرات