خبرهای داغ:
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مطرح کرد
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به آمار کشف جرائم با استفاده از دوربین‌های مداربسته شهری گفت: این دوربین‌ها هم در جلوگیری از جرائم رانندگی و هم در پیشگیری و کشف دیگر جرائم مؤثر است.
کد خبر: ۸۷۲۹۰۰۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
استفاده از دوربین‌های مداربسته شهری در کشف جرائم
به گزارش خیرگزاری بسیج از قم، احمد کرمی در بازدید قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و جمعی از مسوولان استان، از مرکز کنترل و مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم، با بیان اینکه کاربرد دوربین‌های مداربسته در جلوگیری از جرائم بسیار مؤثر است، اظهار کرد: این دوربین‌ها هم در جلوگیری از جرائم رانندگی و هم پیشگیری و کشف دیگر جرائم مؤثر بوده و علاوه بر آن در اکثر کشورهای جهان برای کنترل وسایل نقلیه در سطح گسترده برای کنترل ترافیک استفاده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به آمار کشف جرائم با استفاده از دوربین‌های مداربسته شهری تصریح کرد: بخشی از کشف قتل‌ و آدم ربایی، سرقت منازل، سرقت مغازه و اماکن، سرقت خودرو و... در سال‌های اخیر به وسیله دوربین‌های مداربسته صورت گرفته است.

وی با اشاره به چند مورد دستگیری مجرمان با استفاده از دوربین‌های مدار بسته و پایش تصویری، تصریح کرد: پیدایش جرائم نوظهور و پیچیده‌تر شدن جرائم لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین را در این زمینه اجتناب‌ناپذیر کرده است.

مهدی فراهانی معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم نیز در این بازدید با اشاره به یکی از مشکلات قم در حوزه‌های نظارتی اظهار کرد: مسأله موتورسیکلت سواران به یکی از معضلات و مشکلات شهری قم تبدیل شده و نیازمند تدبیر ویژه است.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری و آموزش عمومی، به بررسی آمار حوزه تصادفات در استان قم پرداخت و گفت: مردم به شدت در بخش تصادف‌های مرتبط به موتورسواران آسیب دیده‌‌اند و این مسئله به معضلی جدی در شهر قم تبدیل شده است.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: حوزه پیشگیری و آموزش در بخش مرتبط با موتورسواران باید وارد شود چرا که آمار تصادفات موتورسواران بسیار خطرناک و چشمگیر است.

وی با بیان اینکه در استان قم به طور متوسط 35 تا 45 تصادف موتورسوار در روز ثبت می‌شود، افزود: 40 تا 45 نفر در 24 ساعت و ماهانه هزار و 200 نفر در پی تصادفات موتورسیکلت سواران مجروح می‌شوند.

فراهانی اضافه کرد: متاسفانه از ابتدای سال تا امروز 14 مورد فوتی سر صحنه و مجموعاً حدود 40 فوتی موتورسوار گزارش شده که این آمار بسیار نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از این تصادفات نیز موجب مشکلات متعدد نقص عضو و... می‌شود که مشکلات و آسیب‌های بعدی را به دنبال دارند و باید تدبیر جدی برای این مشکل اندیشیده شود.
ارسال نظرات