معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

اجرای طرح پالایش تعاونی‌های استان زنجان

با اجرای طرح پالایش تعاونی‌های غیرفعال منحل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۹۸۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به پالایش تعاونی‌های استان زنجان گفت: با اجرای طرح پالایش تعاونی‌های غیرفعال منحل می‌شود.

حمید دنیایی افزود: سال قبل آمار تعاونی‌های استان زنجان 2 هزار و 800 مورد بود.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار واحد غیرفعال بود که طبق پالایش تعداد آنها به یک هزار و 800 مورد رسید، اظهار داشت: تعاونی‌های استان در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت فعالیت دارند.

معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به پالایش تعاونی‌های مسکن در استان افزود: تعدادی تعاونی مسکن در استان به ثبت رسیده بود که یا فعالیتی نداشتند و یا به هدف خود رسیده و غیر فعال بودند، از همین رو نسبت به پالایش آنها اقدام شد.

دنیایی همچنین با اشاره به موضوع هفت راهبرد تعاونی افزود: باید به دنبال این باشیم که تعاونی واقعا در اقتصاد سهمی داشته و یک آمار دقیق از سهم تعاون در بخش اقتصاد بیان شود.

معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین بر تفکیک حساب‌های اقتصادی بخش تعاون از بخش غیر تعاون تاکید کرد و گفت: با اندازه‌گیری این امر شاهد تعیین سهم دقیق تعاونی‌ها و تاثیرگذاری آنها در اقتصاد خواهیم بود.

دنیایی با تاکید بر داشتن پنجره واحد و سامانه واحد در بحث تعاونی و همچنین یکپارچه‌سازی آمار گفت: قبلا دو بار سرشماری از شرکت‌های تعاونی انجام شده که یکبار با همکاری مرکز آمار و یکبار نیز توسط وزارت‌خانه مستقلا صورت گرفت، ولی در نهایت آمار مشخصی از تعاونی‌ها به دست نیامد.

معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر انجام سرشماری دقیق در راستای داشتن آخرین وضعیت تعاونی‌ها خاطر نشان ساخت: با این کار هم سهم بخش تعاون اندازه‌گیری شده و هم آمار دقیقی از تعاونی‌ها به دست می‌آید.

ارسال نظرات