خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه جهاد در اسلام گفت: در تمام احکام فی سبیل الله بودن شرط اصلی پذیرفته شدن اعمال است.
کد خبر: ۸۷۲۸۸۴۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام افشاری در مباحث سلسله نشست‌های آیات جهادی در جمع رزمندگان تیپ 32 انصارالحسین(ع) اظهار داشت: خداوند در سوره توبه در خصوص جهاد می‌فرماید بسیج شوید و کوچ کنید چه کسانی که سنگین بار و چه افرادی که سبکبال هستند این حکم جهاد عمومی است.

وی افزود: بعد از جهاد جان نوبت به مال می رسد و حتی زنان نیز می توانند در جهاد مالی شرکت کنند، چیزی که برای مسلمانان حائز اهمیت است و از جایگاه ویژه‌ای در متون اسلامی ما برخوردار است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه سوره توبه یکی ازسوره هایی است که درخصوص مجاهدان و منافقان موضوعات متعددی را عنوان می‌دارد، تصریح کرد: در تمام احکام فی سبیل الله بودن شرط اصلی پذیرفته شدن اعمال است.

وی با بیان اینکه شأن نزول آیه 41 سوره توبه در جنگ تبوک است، افزود: در این جنگ 40 هزار نفر از سپاه رومیان برای مقابله با سپاه اسلام آماده شده بودند که حضرت خاتم النبیین(ص) برای قبایل عرب حکم جهاد عمومی صادر کردند و سال نهم هجرت به سال عام الوفود معروف شد چراکه تمام قبایل باپیغمبر اسلام(ص) پیمان بستند و بسیج عمومی تشکیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات