خبرهای داغ:
مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند اهدا شد.
کد خبر: ۸۷۲۸۸۲۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم به بیماران نیازمند اهدا شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ولی الله صمدی در این زمینه افزود: خانمی که به دلیل بیماری فشار خون دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، اضافه کرد: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها علی رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم، متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند.

وی عنوان داشت: مرگ مغزی این بیمار در ابتدا توسط تیم بررسی کننده دانشگاه علوم پزشکی قم تایید شد و با رضایت خانواده، وی به بیمارستان شریعتی تهران جهت پیوند اعضا منتقل شد.

مسوول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اعضای بدن از جمله قلب، کبد، ریه، کلیه و روده این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

** سال گذشته اعضای بدن 16 بیمار مرگ مغزی اهدا شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سال 93، اعضای 9 بیمار مرگ مغزی به نیازمندان اهدا شد که سال گذشته این آمار به 16 تن رسید و امیدواریم بتوانیم با فرهنگ سازی گسترده شاهد گسترش این امر باشیم.

محمدرضا مظفری افزود: در کشور بین 6 تا 8 هزار مرگ مغزی رخ می دهد که از این تعداد اعضای 5 هزار بیمار اهدا می شود، ولی اعضای حدود 700 تن اهدا می شود.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در اهداء عضو، گفت: در این راستا هماهنگی با سازمان های بیمه گر انجام شده که هزینه های پیوند پرداخت شود و از سوی دیگر در رسانه ها نیز این اقدامات مد نظر بوده است.

وی گفت: کسانی که می خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به سایت www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدا عضو پس ازمرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدا عضو را دریافت کنند.

مظفری گفت: در حال حاضر 50 هزار تن در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها