جشن کرامت بمناسبت میلاد امام رضا (ع ) با حضور امام جمعه زنجان و ابهر در حوزه علمیه برادران شهر ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۴۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جشن کرامت بمناسبت میلاد امام رضا (ع ) با حضور ایمانی فرماندار شهرستان ابهر، آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان زنجان، حجت الاسلام مرسلی، مهندس فغفوری ریس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، استاد کلامی شاعر استان زنجان و جمع کثیری از مسولین استانی و شهرستانی در حوزه علمیه برادران شهر ابهر برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: همه انساتها رفتنی هستن ولی بقهای که با قداست ساخته می شود پایدار و ماندنی هستند وکسانی که در این امر خیر خواهانه کمک می کنند خیر این دنیا و آخرت را خواهند برد چراکه همین مردم هستند که در این حوزها تعلیم و تربیت و تحویل جامعه می گردد وثواب آن را خودشان می بینند.

آیت اله خاتمی افزود: یکی از برکات معرفت نسبت به امامان شناخت امامان می باشد که با شناخت آنها ما می توانیم قدمهای مفیدی را برداریم و طبق فرمایشات آنها رفتار وعمل نمایم.

همچنین امام جمعه شهرستان ابهر ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)گفت: انسان با کرامت کیست ! در روایات آمده انسان با کرامت کسی است، مبدا شناس و به معاد اعتقاد داشته باشد در آموزههای دینی انسان باکرامت کسی است که از غیرت برخوردار باشد در عالم سیاست انسان کرامت به کسی گفته می شود که نگذارد در کار سیاست دیگران دخالت کنند و در آموزهای دینی انسان باغیرت کسی است که نگذارد کاموس ادبیات دینی در دستبرد قرار گیرد.

حجت الاسلام رحیمی: افزود انسان کسی است با رفتار وکردار خود می تواند به قرب الهی برسد و با اعمال وکردار خود برای جامعه مفید باشد .

وی اظهار داشت: این حوزه علمیه برادران با همت شما مسولین و مردم شهرستان ابهر و دولت و ملت بنا شده است.

امام جمعه شهرستان ابهر در ادامه تصریح کرد: این حوزه در بنای ده هزارمتر و تا به امروز مبلغ سه میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه شده است و در آتیه نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است، در ادامه این مراسم استاد کلامی شاعر استان، شعری در مدح امام رضا (ع ) سرود که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

ارسال نظرات