سومین سری تمبر طلا و نقره با نقش فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی ازسوی شرکت پست همزمان با سراسر کشور در زنجان نیز عرضه می شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۴۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل پست استان زنجان گفت: سومین سری تمبر طلا و نقره با نقش فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی ازسوی شرکت پست همزمان با سراسر کشور در زنجان نیز عرضه می شود.

مهدی فخربین سبحانی افزود: به دلیل استقبال شهروندان از تمبرهای طلا و نقره با تمثال حضرت امام خمینی(ره) و نقش حافظ شیرازی، شرکت پست اقدام به چاپ این نوع تمبرها، این بار با تصویر و نقش فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی کرده است.

وی اظهار داشت: شهروندان متقاضی تهیه این تمبرها، می توانند از 25 مرداد تا 5 شهریور سال جاری فرایند درخواست و ثبت نام خود را از طریق سایت اینترنتی http://ebazar.post.ir به صورت غیر حضوری انجام دهند.

سبحانی یادآور شد: باجه الکترونیکی واقع در محل اداره کل پست زنجان نیز در صورت مراجعه حضوری متقاضیان خدمات درخواست و ثبت نام آنان برای دریافت تمبرهای طلا و نقره را ارائه می کند.

وی اظهار کرد: تمبرهای طلا با عیار 24 و نقره با عیار 999 به ترتیب در وزن های 1.5 و 10 گرم ارائه می شوند و علاوه بر ارزش کلکسیونی، قابلیت خرید و فروش نیز دارند.

سبحانی در ادامه تصریح کرد: تمبرهای طلا با قیمت سه میلیون و 500 هزار ریال و تمبرهای نقره با قمیت یک میلیون و 500 هزار ریال عرضه می شوند.

وی افزود: تمبرهای درخواستی بعد از اتمام مهلت نام نویسی، از طریق پست پیشتاز به آدرس اعلامی متقاضیان ارسال می شود.

گفتنی است، تاکنون تصورها از تمبر، یک قطعه چهار گوش کاغذی بود. کاغذهای کوچکی که در کنار ارزش های هنری و زیبا شناختی به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر محسوب شده و نقش های گوناگونی را از جهات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی و غیره ایفا می کنند. شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در اقدامی نو، برای توسعه فرهنگ تمبر و تمبرشناسی و گسترش خدمات نوآورانه، این قاصدان کاغذی را به فلزی تبدیل کرده و با عنوان تمبر طلا و نقره به طیف خدمات خود افزوده که با اقبال عمومی هم روبرو شده است.

ارسال نظرات