محمد حسین گودینی: کودتای 28 مرداد برعلیه کسانی بود که به غرب بسیار نزدیک بودند و آقای مصدق زمانی که پشت به روحانیت کردند دچار مصیبت شد و کسی دیگر از ایشان حمایت نکرد.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۳۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

سرهنگ پاسدار محمد حسین گودینی مسئول سیاسی سپاه استان البرز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج در کرج گفت: کودتای 28 مرداد برعلیه کسانی بوذ که به غرب بسیار نزدیک بودند و آقای مصدق زمانی که پشت به روحانیت کردند دچار مصیبت شدو کسی دیگر از ایشان حمایت نکرد.

وی افزود: اصولا غرب به رهبری آمریکا و انگلستان با هیچ حکومتی که بخواهد روی پای خود بایستد، مستقل باشد، و حرفی برای گفتن داشته باشد موافق نیستندو مانع رشد آنها می شوند.

گودینی با اشاره به سرانجام افرادی که حلقه به گوش و نوکر آمریکا هستند بیان داشت: بهترین مثال در عصر حاضر حکومت آقای اردوغان است، با اینکه او کاملا حلقه به گوش آمریکا است و نوکری او را می کرد و به نوعی عامل آمریکا در خاور میانه بود و تمام امتیازات و امکانات خود را در راستای سیاست های آمریکا هزینه کرد اما بر خلاف تصور آمریکا کودتایی بر علیه او تدارک دید که بنیان اردوغان را از ریشه نابود سازد وحاصل اعتماد به آمریکا کودتای 28 مرداد در ایران و کودتای اخیر در ترکیه است.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم که مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود افزود: سابقه آمریکا در ایران، یک سابقه سیاهی است، از کودتای 28 مرداد تا سال های بعد ازآن، آمریکا پرونده سیاهی علیه جمهوری اسلامی ایران، انقلاب، داشته است، بنا بر این اعتماد به آمریکا اعتماد به شیطان، و خسارت محض است.

مسئول سیاسی سپاه استان البرز با اشاره به جنایات آمریکا در سال های گذشته در مورد ملت ایران گفت: آمریکایی ها در تیر ماه سال 67 هواپیمای مسافربری ایرانی را مستقیما مورد هدف موشک قرار دادند یعنی به مسافران بی دفاع و غیر نظامی رحم نکردند، در این صورت آیا تکیه به آمریکا و دویدن به سمت او برای جمهوری اسلامی ایران منافعی دارد؟اگر بنا بود آمریکا منافعی برای کسانی که کنار او هستند و به دنبال او می دوند داشته باشد، در عصر حاضر باید ترکیه از این منافع بهره مند میشد اما میبینیم که خلاف این مطلب در منطقه اثبات شده است.

وی گفت: حزب الله معتقد است آمریکا برای جهان اسلام برنامه دارد ولی دوستان در دولت که مثال ترکیه را می زدند، در حال حاضر رفتار آمریکا با ترکیه را مشاهده کنند، بنا بر این اعتماد و تکیه بر آمریکا ، رفتن به سمت او برای جمهوری اسلامی ایران خسارت به شمار می آید چون آمریکا ذاتا دشمن جمهوری اسلامی ایران است و مهمتر از آن اینکه اگ جمهوری اسلامی ایران به سمت آمریکت خم شود، ابهت و شوکت خود را در جهان اسلام و در محور مقاومت از دست خواهد داد.

سرهنگ گودینی آمریکا و انگلستان را به عنوان معماران اصلی کودتای 28 مرداد معرفی کرد و خاطر نشان کرد: این دو کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و چه بسا اقداماتی در این زمینه علیه ایران انجام دهند که در بحران 88 این دو کشور مزدور نقش بسزایی را ایفا کردند بنا براین گزیده شدن از سوراخ آمریکا برای مومن انقلابی و شیعه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها حتی به هم پیمانان خود هم وفادار نیستند افزود: آمریکا تلفن هم پیمانان و متحدان خود از جمله آلمان را کنترل می کند و چه برسد به جمهوری اسلامی که از راس و بنیان با آمریکا مخالف است.

مسئول سیاسی سپاه استان البرز در خصوص تغییر روابط ایران و آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد بیان داشت: کودتای 28 مرداد باعث شد سالیان طولانی آمریکا بر کشور ایران حاکم شود و نفت کشور را به یغما ببرد و عزت و شوکت ایران و ایرانی را لگد مال کند و کاپیتالاسیون را در ایران اجرایی کند، بسیاری از انقلابیون را تبعید، اعدام و زندانی کند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا قبل از اینکه آمریکا بر کشور مسلط شود و از نفت ایران سوء استفاده کند ، نفت ایران در دست انگلستان بود و انقلاب آن را از دست انگلستان خارج کرد اما اقای مصدق از روی ندانم کاری، اشتباه و یا دسیسه نفت را تقدیم آمریکا کرد تا زمان انقلاب اسلامی نفت در اختیار آنها بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها