یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
استاد دانشگاه گفت: افزایش معضل کودکان کار می تواند دیگر معضلات اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، مهاجرت روستائیان به شهر ها، بیکاری و غیره را افزایش دهد.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۳۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

زهرا ترازی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل کودکان کار و آسیب های ناشی از آن اظهار داشت: معضل کودکان کار معمولاً با دلیل فقر اقتصادی خانواده ها است در واقع خانواده های کم درآمد و بی بضاعت ناچار به کار کردن در بیرون از خانه هستند تا بتوانند به افزایش درآمد خانواده کمک کنند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت بیشتر از کودکان کار از سوی مسئولان گفت: نامطلوب بودن مراکز آموزشی و یا حتی دور بودن آن از مکان زندگی کودکان عامل دیگری است که موجب ورود کودکان به بازار کار می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به آسیب های ناشی از افزایش معضل کودکان کار در جامعه خاطر نشان کرد: کار کودکان به عنوان یک معضل می تواند دیگر معضلات اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، مهاجرت روستائیان به شهر ها، بیکاری و غیره را افزایش دهد.

ترازی با بیان اینکه علل این معضلات به سیاست های اقتصادی و اجتماعی اتخاذ شده بر می گردد تصریح کرد: رفع این معضلات نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های دولتی و خصوصی بوده و همچنین سازمان های مردم نهاد و خیریه ها هم باید با مساعدت های خود به کاهش و رفع این معضلات اجتماعی کمک کنند.


ارسال نظرات