خبرهای داغ:
فرماندار قم گفت: روسای نواحی مختلف آموزش و پرورش موظفند تمام مشکلات مدارس ناحیه خود را ظرف ۴۸ ساعت آینده به فرمانداری ابلاغ نموده تا با بررسی آن‌ها با کمک نهادهای مرتبط جهت برطرف کردن آن‌ها اقدام کرد.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۰۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
مشکلات مدارس نواحی قم ظرف ۴۸ ساعت آینده به فرمانداری اعلام شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست شورای آموزش و پرورش استان ظهر امروز با حضور فرماندار قم، بخشداران مناطق، مدیران نواحی و معاونان آموزشی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

رضا سیار در این جلسه اظهار داشت: مشکلات مربوط به مدارس آموزشی استان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است به سرعت پیگیری شود.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: روسای نواحی مختلف موظفند تمام مشکلات مدارس ناحیه خود را ظرف 48 ساعت آینده به فرمانداری ابلاغ نموده تا با بررسی آن‌ها با کمک نهادهای مرتبط جهت برطرف کردن آن‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص دانش‌آموزان اتباع خارجی گفت: براساس تاکید ایشان مبنی بر فراهم نمودن فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان افغانستانی در تلاشیم مدارسی با امکانات لازم احداث کرده و موجبات آرامش فرزندان و خانواده‌هایشان را فراهم کنیم.

فرماندار قم با بیان اینکه نهضت سوادآموزی استان عملکرد خوبی در سال گذشته داشته‌ است، تصریح کرد: فعالیت گسترده نهضت سوادآموزی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و نیز ارائه طرح سوادآموزی به‌شیوه خودآموز سبب افزایش افراد باسواد شده‌ که بسیار حائز اهمیت است.

علی فیض مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 قم نیز در این مراسم اظهار داشت: مدارس ساخته‌شده در منطقه پردیسان دارای موانع و مشکلات بسیاری از قبیل انشعابات و فاضلاب است که امیدواریم با کمک فرمانداری و شهرداری در مدت زمان کوتاهی برطرف شود.

فیض با بیان اینکه محله6، 7 و 8 پردیسان از داشتن فضای آموزشی محروم است، افزود: ساکنان این محله‌ها بارها این موضوع را متذکر شده‌اند اما به‌دلایل مختلف نتوانستیم مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که نتوانیم در این محله‌ها فضای آموزشی ایجاد کنیم متاسفانه مجبوریم از کانکس‌ها برای استقرار دانش‌آموزان استفاده کنیم که این اصلا خوشایند نیست.

سید حسین رضوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 نیز در این مراسم اظهار داشت: از میان 6 مدرسه موجود در این ناحیه 4 مدرسه بالای 30 سال قدمت داشته که برای دانش‌آموزان مناسب نیست.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مدارس این منطقه نیز به‌عنوان خوابگاه طلاب خواهران در نظر گرفته شده که در صورت تعمیر و بازسازی می‌تواند در اختیار آموزش و پرورش و نیز طلاب قرار گیرد.

محمد وفایی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک نیز در این مراسم اظهار داشت: بعضی مدارس موجود در این ناحیه به تخصیص بودجه برای مقاوم سازی و رفع مشکلات نیازمند است.

وفایی با بیان اینکه کمبود مدارس ابتدایی در این ناحیه به‌شدت احساس می‌شود، تصریح کرد: کمبود مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرک محدث قمی و ولایت، متوسطه اول در خیابان پیام نور 15 خرداد و نیز هنرستان کار‌ودانش در این ناحیه به‌شدت احساس می‌شود.
ارسال نظرات