گفتگو با فعال عرصه دام سنگين در طرح اقتصاد مقاومتي
فاضل نصرت، فعال عرصه دام سنگين در طرح اقتصاد مقاومتي به تشريح فعاليت خود پرداخت.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۹۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، اقتصاد مقاومتي يكي از رويكردهاي مورد تاكيد مقام معظم رهبري است كه شرايط امروز كشور به آن نياز جدي دارد.رهبر معظم انقلاب بارها بر اجراي اقتصاد مقاومتي در مقابل نفوذ اقتصادي تأكيد داشته و همواره اظهار داشته‌اند ملت ايران بايستي در هر شرايطي با تكيه‌بر توانايي‌هاي خود اقتصاد كشور را حتي در شرايط تحريم اداره كند، بطوري كه ايشان سال ۹۵ را به عنوان سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل نامگذاري كردند.

وي در عرصه پرورش گاو كار خود را با چهار راس گاو شروع كرده و با تسهيلات 12 ميليون توماني كه از بسيج سازندگي سپاه ناحيه گرمي گرفته اين تعداد راس را به 15 راس ارتقا داده كه در گفتگو با خبرنگار سيفار به تشريح فعاليت خود پرداخته كه در زير آمده است:
*لطفاً فعاليت خود را شرح دهيد؟
فاضل نصرت از اهالي روستاي نصراله بيگلو از توابع بخش انگوت شهرستان گرمي كه به فعاليت در عرصه اقتصادي مشغول است و اكنون كار خود را در پرورش دامهاي سنگين ادامه مي دهد و براي دو نفر از اعضاي خانواده اشتغال زايي كرده ام.

*شغل و حرفه قبلي شما چه بود؟
به شغل آزاد در شهرستان ها از جمله تهران مشغول بودم.

*ساير مهارت هاي شما چيست؟
در زمينه هاي كشاورزي و در راستاي جمع آوري علوفه مورد نياز دام خود هم فعاليت مي كنم تا حداقل علوفه مورد نياز دام را تهيه كنم.

*بازار فروش شما چطور است؟
بازار فروش محلي.

*آيا اعضاي خانواده نيز در كارهاي شما فعاليت مي كنند؟
كار روستا طوريكه بدون مشاركت اعضاي خانواده كارها به مشكل برمي خورد براي همين معمولا اعضاي خانواده كمك و هميار هم، در تمام امورات و كارهاست.

*چه نوع‌آوري و يا ابتكاري در عرصه مربوطه داريد؟
عموما علاوه بر مشاركت اعضاي خانواده با مشاركتي كه بين اهالي روستا وجود دارد به همديگر كمك مي كنيم بدين وسيله هم از تجربيات همديگر استفاده مي كنيم و هم براي به صحرا بردن دام ها مشاركت داريم و اينطوري به كارها و امورات شخصي زندگي هم مي رسيم.
*چه توصيه اي براي جوانان داري؟
با توجه به اينكه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري كردند فرصتي فراهم كنند تا روي پاي خود بايستند تا ضمن حفظ استقلال خود به توليد مملكتي كه متعلق به خودشان است كمكي كرده باشند تا هيچ وقت نيازمند بيگانگان نباشيم.
 
منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,
ارسال نظرات