عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با «بسیج»:

خسارت محض برجام تصمیم دولت بود نه نظام

حجت الاسلام و المسلمین رجبی معتقد است برجامی که در حال حاضر اجرایی شده است بیش از اینکه تصمیم نظام باشد تصمیم مسئولان دولت بوده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۳۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهار نظر اخیر رئیس دفتر رئیس جمهور که برجام را تصمیم نظام دانسته بود گفت: درست است که مقام معظم رهبری اجازه مذاکرات و اجرای برجام را دادند اما در ذیل آن نیز هشدارها و خطوطی را تعیین کردند که بایستی به آنها توجه می شد.

وی با بیان اینکه رهبری بارها بی اعتمادی به آمریکایی ها و عدم خوش بینی به آنها را مطرح کردند، افزود: اما ایشان برای روشن شدن این مسئله که آمریکایی ها هیچ گاه با نظام ، ملت و دین ما همراه نمی شوند اجازه مذاکرات را با تعیین خطوطی معین به مسئولین دادند.

عصو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خامنه ای بارها تاکید داشتند که در اجرای برجام باید به صورت مرحله ای پیش رفته و در صورت عمل غربی ها به تعهدات وارد مرحله دیگر شد، ادامه داد: متاسفانه به این فرمایشات رهبری عمل نشد که باید گفت این برجام با تمام جزییاتش تصمیم نظام نبود.

رجبی با اشاره به این سخن رهبری که گفته بودند در برجام رخنه هایی برای نفوذ دشمن است، گفت: تمام این فرمایشات مقام معظم رهیری نشان می دهد که برجام به طور مطلق تصمیم نظام نبوده و مذاکره کنندگان خطوط قرمز رهبری را رعایت نکردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر کلیت امر یعنی انجام مذاکره دستور دادند اما بارها هشدار دادند که باید مراقب توطئه های دشمنان باشیم که متاسفانه نسبت به این هشدارها بی توجهی شد و خوش بینی به غربی ها ادامه یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار