سرهنگ پاسدار علی کوه خیل از تشکیل کمیته عالی فضای مجازی در شهرستان نظرآباد با هدف آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در استفاده از فضای مجاری خبرداد.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۸۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ سرهنگ پاسدار علی کوه خیل  فرمانده سپاه شهرستان نظرآباد در جمع خبرنگاران نمونه و فعال حوزه بسیج از تشکیل کمیته عالی فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.
وی افزود: با توجه برگزاری جلسات و نشست ها این نتیجه حاصل شد که بی توجهی به کارکرد فضای مجازی یکی از موضوعات مغفول در بخش فرهنگی است و اثرات روابطی که در دنیای مجازی با دیگران داریم مانند دنیای حقیقی تأثیرات مثبت و منفی دار، حضور در فضای مجازی مستلزم رعایت برخی از بایدها و نبایدهاست که اگر به آن پایبند نباشیم، برای خود و دیگران آسیب‌هایی را به وجود آورده‌ایم
فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد تصریح کرد: بسیاری افراد به منظور تبادل پیام‌های علمی و اعتقادی گروه‌هایی را در فضای مجازی شکل می‌دهند که بی‌توجهی به برخی از مؤلفه‌ها مشکلاتی در مسیر فعالیت و شیوه صحیح ارتباطات آنان به وجود می‌آورد.
کوه خیل گفت: امروز یکی از ابزار های دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی فضای مجازی و رسانه است، بنابراین با توجه به تهدیدات موجود در این فضا و عدم آگاهی خانواده ها و نسل جوان و نوجوان در استفاده از فضای مجازی و اهمیت جایگاه این فضا در نگاه مقام معظم رهبری در تلاش برآمدیم تا این تهدید را به یک فرصت تبدیل نماییم.
 
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نظرآباد لازمه تبدیل این تهدید به فرصت را انجام کار علمی و تحقیقاتی در زمینه فضای مجازی دانست و گفت: این کمیته با محتوا سنجی و آموزش سنجی نیاز مخاطبان را در فضای مجازی شناسایی نموده و اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی استفاده از فضای مجازی و اینترنت  برای خانواده ها و  نسل جوان خواهد کرد.
 
 کوه خیل همچنین با اشاره به روش های مقابله با تهدیدات نرم دشمنان بیان داشت: توجه به موازین و پایبندی های اخلاقی، تلاش خانواده ها برای پیش بینی برنامه های متنوع و جذاب برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، هوشیاری در مواجهه با فن آوری های نوین، فرهنگ سازی در خصوص فرصت ها و تهدیدات ابزارهای نوین و توجه به تربیت اسلامی و انقلابی مهمترین مؤلفه ها برای مقابله با تهدیدات دشمنان است.
 
فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد در پایان خاطر نشان کرد: کمیته عالی فضای مجازی در شهرستان نظرآباد با هدف آگاهی بخشی  و فرهنگ سازی در استفاده از فضای مجاری تشکیل شده است و امیدواریم تا با آموزش کارکرد صحیح فضای مجازی بتوانیم علاوه بر فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی، محیط امنی برای کانون خانواده ها در شهرستان نظرآباد فراهم نماییم.
انتهای پیام/

در پایان جلسه از خبرنگاران نمونه و فعال حوزه بسیج شهرستان نظرآباد تقدیر و تجلیل بعمل آمد.


خبرنگار ؛ ابراهیم باباپوری اصل
ارسال نظرات
پر بیننده ها