به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع):

برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان

به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) مراسمی جشنی با حضور کلیه کارکنان و با سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۳۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان در مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) به زندگانی حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام علي ‌بن موسي‌الرضا عليه‌السلام هشتمين امام شيعيان از سلاله پاك رسول خدا و هشتمين جانشين پيامبر مكرم اسلام مي‌باشند، ايشان در سن 35 سالگي عهده‌دار مسئوليت امامت ورهبري شيعيان گرديدند و حيات ايشان مقارن بود با خلافت خلفاي عباسي كه سختي‌ها و رنج بسياري رابر امام رواداشتند و سر انجام مامون عباسی ايشان رادرسن 55 سالگی به شهادت رساند .

حجت الاسلام نجفی افزود: مشهورترين لقب ايشان "رضا" به معناي "خشنودي" مي‌باشد.

وی اظهار داشت: امام محمدتقي عليه‌السلام امام نهم و فرزند ايشان سبب ناميده شدن آن حضرت به اين لقب را اينگونه نقل مي‌فرمايند :" خداوند او را رضا لقب نهاد زيرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمين از او خشنود بوده‌اند و ايشان را براي امامت پسنديده اند و همينطور ( به خاطر خلق و خوي نيكوي امام ) هم دوستان و نزديكان و هم دشمنان از ايشان راضي و خشنود بود‌ند .

حجت الاسلام نجفی در ادامه با اشاره به اوضاع سخت سیاسی آن حضرت تصریح کرد: مدت امامت امام هشتم در حدود بيست سال بود كه مي‌توان آن را به سه بخش؛ ده سال اول امامت آن حضرت، كه همزمان بود با زمامداري هارون؛ پنج سال بعد از‌ آن كه مقارن با خلافت امين بود؛ پنج سال آخر امامت آن بزرگوار كه مصادف با خلافت مأمون و تسلط او بر قلمرو اسلامي آن روز بود. مدتي از روزگار زندگاني امام رضا (عليه السلام ) همزمان با خلافت هارون الرشيد بود. در اين زمان است كه مصيبت دردناك شهادت پدر بزرگوارشان و ديگر مصيبت‌هاي اسفبار براي علويان ( سادات و نوادگان اميرالمؤمنين) واقع شده است در آن زمان كوشش‌هاي فراواني در تحريك هارون براي كشتن امام رضا (عليه السلام ) مي‌شد تا آنجا که در نهايت هارون تصميم بر قتل امام گرفت؛ اما فرصت نيافت نقشه خود را عملي كند. بعد از وفات هارون فرزندش امين به خلافت رسيد. در اين زمان به علت مرگ هارون ضعف و تزلزل بر حكومت سايه افكنده بود و اين تزلزل و غرق بودن امين درفساد و تباهی باعث شده بود كه او و دستگاه حكومت, از توجه به سوي امام و پيگيري امر ايشان بازمانند. از اين رو مي‌توانيم اين دوره را در زندگي امام دوران آرامش بناميم؛ تقسيم كرد.

گفتنی است، که مراسمات جشن دیگری در پایگاههای منطقه مرزی سردشت و در بین گردانهای بسیج امام حسین(ع) زنجان و شهرستانها برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار