خصوصيات اخلاقي و زهد و تقواي آن حضرت به گونه اي بود كه حتي دشمنان خويش را نيز شيفته و مجذوب خود كرده بود.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۳۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: پیامبری که با شکیبایی خود در برابر ادیان و مکاتب فاسد و مذاهب منسوخ و باطل مشعل هدایت فرا را ظلمتیان بر افروخت، و بسیاری را از تیرگی بر روشنایی سوق داد و فتنه و نفاق دشمنان را در زمان خود که در عالم گسترش یافته بود باطل و خاموش کرد، قهر و غضبت و شالوده شرک و نامردمی را در هم نوردید و هرگونه پلیدی و ناپاکی را از ساعت مقدس ولایت مبرا ساخت.

سردار پرستار در ادامه با اشاره به اخلاق و رفتار آن حضرت با مردم افزود: خصوصيات اخلاقي و زهد و تقواي آن حضرت به گونه اي بود كه حتي دشمنان خويش را نيز شيفته و مجذوب خود كرده بود؛ با مردم در نهايت ادب تواضع و مهرباني رفتار مي كرد و هيچ گاه خود را از مردم جدا نمي نمود.

وی ور ادامه اظهار داشت: يكي از ياران امام رضا(ع)مي گويد:" هيچ گاه نديدم كه امام رضا (عليه السلام) در سخن بر كسي جفا ورزد و نيز نديدم كه سخن كسي را پيش از تمام شدن قطع كند. هرگز نيازمندي را كه مي توانست نيازش را برآورده سازد رد نمي كرد در حضور ديگري پايش را دراز نمي فرمود، هرگز نديدم به کسي ازخدمتکارانش بدگوئي کند، خنده او قهقه نبود بلكه تبسم مي فرمود. چون سفره غذا به ميان مي آمد, همه افراد خانه حتي دربان و مهتر را نيز بر سر سفره خويش مي نشاند و آنان همراه با امام غذا مي خوردند. شبها كم مي خوابيد و بسياري از شبها را به عبادت مي گذراند. بسيار روزه مي گرفت و روزه سه روز در ماه را ترك نمي كرد. كار خير و انفاق پنهان بسيار داشت. بيشتر در شبهاي تاريك, مخفيانه به فقرا كمك مي كرد افزود دارنده اين مزايا و اين خصال، همان حسن(علیه السلام) سبط پيغمبر است با همان حقيقتي كه خدايش آفريده است. هيچ كس به جز جاهلي لجوج يا دشمني بي انصاف را ياراي آن نيست كه در اين صفات و خصال بر حسن(علیه السلام) خرده گيري كند. صفات او در زمان خودش برترين صفات بود. از بخشش و كرمش همچون ضرب المثلي نام برده ميشد؛ شيريني گفتار و حاضر جوابي وي و قدرت منطقش و هيبتش و حلمش و عقل و درايتش را دشمنان تصديق ميكردند، چه رسد به دوستان .

ارسال نظرات