​ مدیرکل حمل و نقل استان زنجان:

عمر متوسط ناوگان باری استان زنجان شامل کامیونها را 16.31 سال است

عمر متوسط ناوگان باری استان زنجان شامل کامیونها را 16.31 سال است که 25.61 درصد از این دستگاهها فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۲۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حمل و نقل استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از تعداد وسایل نقلیه باری 4 هزار و 862 دستگاه است که از این تعداد یک هزار و 245 دستگاه کامیون فرسوده است.

ایرج دست‌نشان افزود: عمر متوسط ناوگان باری استان زنجان شامل کامیونها را 16.31 سال است.

وی اظهار داشت: 25.61 درصد از این دستگاهها فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان عمر متوسط وانت‌بارها را نیز 7.16 سال برشمرد و گفت: در حال حاضر 56 دستگاه وانت‌بار مشغول فعالیت هستند و از ابتدای آبان‌ماه تردد آنها در محورهای برون‌شهری سامان‌دهی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 613 دستگاه خودروی سواری و 324 دستگاه مینی‌بوس در پایانه‌های استان زنجان ابراز کرد: 14 دستگاه از خودروهای سواری و 270 دستگاه معاول 83 درصد از مینی‌بوسها فرسوده هستند.

دست‌نشان ابراز کرد: 169 دستگاه اتوبوس در استان زنجان مسافران را جابه‌جا می‌کنند که 24 وسیله معادل 14 درصد از آنها فرسوده بوده و عمر متوسط این ناوگان نیز 9.66 سال گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه عمر متوسط خودروهای سواری 9.95 سال است بیان کرد: مینی‌بوسها دارای میانگین سنی بالای بوده و عمر متوسط آنها رقمی معادل 27.81 سال به ثبت رسیده است.

ایرج دست‌نشان با تأکید بر نوسازی ناوگان فرسوده به منظور ارتقای ایمنی و کیفیت گفت: بیشترین میزان بارگیرهای ثابت و غیرثابت در محدوه سنی و عمر متوسط دستگاهها بین شش تا 10 سال قرار دارند که تعداد آنها یک هزار و 446 وسیله است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان در مورد ساماندهی تردد وانت‌بارها خاطر ساخت: این طرح به منظور ایجاد نظم و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور اجرا و طبق آن شرایط فعالیت رانندگان حمل و نقل کالای سبک برون شهری بر اساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل برون شهری و روستایی در نظر گرفته می‌شود

ارسال نظرات