معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

لزوم استفاده از ابزار هنر و تبلیغ برای فروش محصولات تعاونی‌ها

تعاونی‌ها در برندسازی ضعف دارند، و باید از ابزار هنر و تبلیغ برای فروش محصولات تعاونی‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۲۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های تعاونی‌‌های استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) با بیان اینکه تعاونی‌ها در برندسازی ضعف دارند، بر لزوم استفاده از ابزار هنر و تبلیغ برای فروش محصولات تعاونی‌ها تاکید کرد.

حمید کلانتری افزود: افتخار بزرگی برای ملت ایران این است که مرقد مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس واقع شده است، چرا که بارگاه معنوی ایشان کانون روحیه گرفتن، معنویت و عبادت و اهل بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: در یک سال 20 میلیون زائر به زیارت امام رضا(ع) می‌روند که عمده آنها شیعیان ایران و سایر کشورها هستند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که تعاونی‌ها به آن توجه کنند، توسعه بازار و برخورداری از بازار مناسب است، گفت: اگر کالایی تولید شود که بازار تناسب نداشته باشد، فایده‌ای ندارد و تولید کننده برای فروش باید جنس بازار را بشناسد.

کلانتری با اشاره به اینکه تعاونی‌ها عمدتا در برند سازی ضعیف عمل می‌کنند و عرضه محصولات تعاونی‌ها را در بازارهای خارجی کمتر داریم، بیان کرد: برخی از افراد اصلا تولید کننده نیستند، ولی شب و روز از طریق تلویزیون خودشان را تبلیغ می‌کنند و همین امر موجب جذب مشتری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنر در بازار و معرفی و تبلیغات کالاهای تولیدی سهم بسزایی در فروش دارد، افزود: تعاونی‌ها به علت نجابت و مردمی که دارند، فکر می‌کنند، بازاریابی درست نیست و به همین منظور تبلیغات زیادی ندارند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تولید داخل، ارزان، خواست مردم با ایجاد برند تصریح کرد: ایجاد برند، کیفیت کالا را تضمین کرده و خریداری و مشتری را جذب می‌کند.

کلانتری توسعه بازار و برند را یکی از هفت اصل توسعه تعاون اعلام کرد و گفت: تعاونی‌ها باید صادرات خود را گسترش دهند و فروشگاه‌ها نیز باید عرضه کننده محصولات تعاونی‌ها باشند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به صادرات یک میلیارد و 700 میلیون دلاری تعاونی‌ها در سال گذشته بیان کرد: در تلاش هستیم امسال میزان صادرات تعاونی‌ها به 3 میلیارد دلار برسد و برای رسیدن به این هدف باید همه بخش‌های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار