لزوم استفاده از ابزار هنر و تبلیغ برای فروش محصولات تعاونیها
حمید کلانتری افزود: افتخار بزرگی برای ملت ایران این است که مرقد مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس واقع شده است، چرا که بارگاه معنوی ایشان کانون روحیه گرفتن، معنویت و عبادت و اهل بیت(ع) است.
وی تصریح کرد: در یک سال 20 میلیون زائر به زیارت امام رضا(ع) میروند که عمده آنها شیعیان ایران و سایر کشورها هستند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که تعاونیها به آن توجه کنند، توسعه بازار و برخورداری از بازار مناسب است، گفت: اگر کالایی تولید شود که بازار تناسب نداشته باشد، فایدهای ندارد و تولید کننده برای فروش باید جنس بازار را بشناسد.
کلانتری با اشاره به اینکه تعاونیها عمدتا در برند سازی ضعیف عمل میکنند و عرضه محصولات تعاونیها را در بازارهای خارجی کمتر داریم، بیان کرد: برخی از افراد اصلا تولید کننده نیستند، ولی شب و روز از طریق تلویزیون خودشان را تبلیغ میکنند و همین امر موجب جذب مشتری میشود.
وی با اشاره به اینکه هنر در بازار و معرفی و تبلیغات کالاهای تولیدی سهم بسزایی در فروش دارد، افزود: تعاونیها به علت نجابت و مردمی که دارند، فکر میکنند، بازاریابی درست نیست و به همین منظور تبلیغات زیادی ندارند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تولید داخل، ارزان، خواست مردم با ایجاد برند تصریح کرد: ایجاد برند، کیفیت کالا را تضمین کرده و خریداری و مشتری را جذب میکند.
کلانتری توسعه بازار و برند را یکی از هفت اصل توسعه تعاون اعلام کرد و گفت: تعاونیها باید صادرات خود را گسترش دهند و فروشگاهها نیز باید عرضه کننده محصولات تعاونیها باشند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به صادرات یک میلیارد و 700 میلیون دلاری تعاونیها در سال گذشته بیان کرد: در تلاش هستیم امسال میزان صادرات تعاونیها به 3 میلیارد دلار برسد و برای رسیدن به این هدف باید همه بخشهای ذیربط همکاری لازم را داشته باشند.