خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان :
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه فلاورجان اشاره به معنی حدیث کرد وگفت: كلمه توحيد،حصار محكم من است. هر كس داخل آن گرديد، از عذاب من ايمن خواهد شد. امام بعد از اندكی تأمل به آن ها فرمود: که از شروط آن، پذیرش امامت من است. اما به شرط‌ هایی: بشروطها و انا من شروطها» اما این شرطهایی دارد و من از شرطهای آن هستم.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۶۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فلاورجان در جمع خواهران طلبه شهرستان فلاورجان حدیث سلسله الذهب بیان کرد.

حجت‌الاسلام علی رئیسیان گفت: سلسله الذهب، واژه‌ای است که یادآور ورود امام رضا به نیشابور، و استقبال بی‌نظیر دانشمندان و محدثین بنام اهل سنت و حدیث کلمه لا اله الا الله حصنیو ثبت آن توسط بیست هزار کاتب و محدّب و ... می‌باشد.

وی ادامه داد: امام هشتم، علی بن موسی‌الرضا، با همراهان وارد شهر نیشابور ایران، می‌شوند. جمعیت استقبال‌کننده از امام، زیاد گزارش‌شده است. ابوزرعۀ رازی ومحمدبن مسلم طوسی، از علمای بزرگ اهل سنت ایران در آن زمان، نزدامان رضا، شرفیاب می‌شوند ازایشان درخواست می‌کنند، ایشان خواستند تا حدیثی ازآباءگرامیش كه صاحبان انديشه توحيدی بودند، نقل كند.

وی در ادامه افزود: امام سایبان مرکب را كنار زدند، مردم در حال هجوم بودند و سروصدا می‌کردند، امام از مردم خواست تا ساكت گردند آنگاه فرمود: پدرم از پدرش تا اميرالمؤمنين علي علیه‌السلام و او از پيامبر صلی‌الله عليه و آلِ و او از جبرئيل نقل كرد كه خداوند فرمود: «کلمه لا اِلهَ الا ادلّه حِصْني من دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي»کلمه) لا اله الا ادلّه حصار من است و هر کس وارد حصار من شود از عذابم در امان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه فلاورجان اشاره به معنی حدیث کردوگفت: كلمه توحيد، حصارمحكم من است. هركس داخل آن گرديد، از عذاب من ايمن خواهد شد.امام بعد از اندكی تأمل به آن‌ها فرمود: که از شروط آن، پذیرش امامت من است. اما به‌شرط‌ مایی: مشروط‌ها و بنا من شروط‌هااما این شرط‌هایی دارد و من از شرطه‌ای آن هستم.

رئیسیان به معنی کلام حضرت امام رضا (ع) اشاره نمود و گفت: از شروط «لا اله ملّا ادلّه» اقرار به امامت اهل‌بیت (ع)، است و اینکه امامان از جانب خداوند متعال نصب‌شده‌اند. به‌عبارت‌دیگر، توحید، با پذیرفتن رهبری امام حق (اهل‌بیت)، موجب نجات، خواهدبودو نه توحید بدون امامت.

رئیسیان افزود: منظره سخن امام رضادرنیشابور، همانند منظره روز غدیر بود که رسول خدا، در اجتماع انبوه مردم، ولایت وام امت علی علیه‌السلام، را پس از توحید، اعلام فرمودند...

وی در ادامه مباحث خود درباره مبین فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برجم اشاره نمودوگفت: مقام معظم رهبری روی سه واژه جهاد اکبر، جنگ احزاب و انقلاب گری تأکیددارند.

رئیسیان اضافه کرد: درعصروزمانی که عده‌ای نجات کشوررادررابطه با امریکایمی دانند به استناد آیه قرآن ((ولاتطع الکافرین وجاهدهم جهاد اکثیرا)) به این معنایی که با اطاعت نکردن از دشمن، با دشمن جهاد کبیره کنیدمصداق واقعی دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران آمریکا می‌باشد.

وی خطاب به کسانی که راه برون‌رفت از بحران‌ها مذاکره با آمریکاست گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تنها راه برون‌رفت از بحران‌ها جهادمی باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فلاورجان درباره انقلابگری تشریح کرد: شخص انقلابگر هیچ‌وقت زیربارذلت دشمن نمیرودوازمظلوموارزش هاحمایت ودفاع می‌کند طبق آیه ((وان ترسی آنک الی هود والنصاری تتبع ملتحم)) دشمن هرگزازماراضی کمی شودمگراینکه کامل از آن‌ها تبعیت کنیم و دست از ارزش هابرداریم، لذا بهترین راه جهت مبارزه با دشمن ایستادگی و مقاومت است نه مذاکره.


ارسال نظرات
پر بیننده ها