خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: امام جماعت مسجد حضرت علی(ع) و شورای پایگاه راهیان کربلای سپاه غدیر تبریز با اشاره به برگزاری طرح تابستانی جوانه های صالحین در این پایگاه، هدف از برگزاری این طرح را ایجاد شور و نشاط با محوریت ترویج فرهنگ قرآن خوانی دانست.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۳۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

حجت الاسلام عادل بایرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در این طرح تابستانی، کلاس ها و کارگاه های آموزشی نیز برای خانواده ها با عناوین «زیباتر زندگی کنیم» و «اگر راهی نیست، راهت را بساز» برگزار می شود.

وی برگزاری کلاس های آموزش قرآن و احکام با شیوه های نوین و خلاقانه، مسابقات فوتسال و فوتبال بین اعضای جوان و نوجوان مسجد، کلاس های آموزش کامپیوتر(مبانی و کاربرد رایانه)، برپایی کلاس آموزش اذان و تکبیرگویی، برپایی گروه سرود و تواشیحو برگزاری اردوی های یک روزه و چند روزه را از دیگر کلاس های این طرح تابستانی برشمرد.

حجت الاسلام بایرامی ادامه داد: تجلیل از تکبیرگویان مسجد حضرت علی(ع)، انتشار راه هفته نامه پایگاه راهیان کربلا با عنوان «من انقلابی ام» نیز در اولویت برنامه های تابستان امسال قرار دارد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی که طی سال های اخیر در کشور گسترش پیدا کرده، شامل فعالیت های دینی، اخلاقی، آموزشی و تربیتی، ملی و بومی بوده و با توجه به ویژگی های جامعه ایرانی اسلامی هویت پیدا کرده، اظهار کرد: متاسفانه در جریان کار فرهنگی، کارهای اشتباهی رخ داده که تصور ما را از کار فرهنگی مخدوش کرده است.

حجت الاسلام بایرامی افزود: برای ویژگی و الزام های برنامه فرهنگی واژه «نازک» را به کار بردند که مخفف نیازشناسی و نشاط داشتن و دوری از قالب های خشک و تکراری، آزادی و عدم اجبار، توجه به بعد زیبا شناختی برنامه ها و کاربردی و بدیع بودن است.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه فرهنگ عامل اصلی و تعیین کننده رفتار انسان ها و راهی برای زندگی گروهی مردم در جوامع انسانی است، تاکید کرد: تشکل فرهنگی گروه نیمه رسمی و داوطلبانه ای است که بر پایه فرهنگ تشیع شکل گرفته و به دنبال تحقق اهداف تربیتی اسلام، وهدایت جامعه به سمت فلاح و رستگاری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها