خبرهای داغ:
بنا به فرمایشات رهبری، یک گروه جهادی 56 نفره از دانشجویان بسیجی اعم از خواهران و برادران، جهت خدمت رسانی به اهالی روستاهایی همچون خلج آباد، خدیجه خاتون، نیزار، چاله گنبد و حسین آباد قم اعزام شدند که صحبت هایشان شنیدنی و شیرین است.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۰۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، "این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می شوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره‌ی زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره‌مند می شوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ی روستائی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ی قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می دهد..."

گزاره فوق بخشی از بیانات رهبری در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی در سال 89، می باشد که اهمیت اردوهای هجرت و بسیج سازندگی را بیش از پیش آشکار می سازد.

لذا بنا به فرمایشات رهبری، یک گروه جهادی 56 نفره از دانشجویان بسیجی اعم از خواهران و برادران از دانشگاه های پیام نور، محیط زیست و سما (استان البرز)، جهت خدمت رسانی به اهالی روستاهایی همچون خلج آباد، خدیجه خاتون، نیزار، چاله گنبد و حسین آباد قم اعزام شدند.

خواهران این گروه جهادی در قالب تیم های 4 نفره، کلاس های آموزشی همچون احکام، عقیدتی، خیاطی و رمان دوزی برای دختران و زنان روستایی برگزار می کنند؛ برادران نیز به کارهای عمرانی از قبیل ساخت و ترمیم مساجد و حسینیه ها مشغول اند.

از این رو، خبرنگار خبرگزاری بسیج با تعدادی از اعضای این کارگروه جهادی گفتگو کرده است.

فاطمه دانشجوی سال دوم دانشگاه پیام نور کرج، می گوید: من با شرکت در این اردوها در تلاشم تا در ابتدا خودم را بسازم و بعد با کمک به سایرین برای ساخت فضای مذهبی و فرهنگی بهتر، محیطی سالم و شاداب را برای هموطنانم به خصوص آن هایی که در مناطق محروم قرار دارند، در حد و توان خودم ایجاد کنم.

همچنین روژان دانشجوی سال پنجم دانشگاه سما کرج که به زنان و دختران روستایی آموزش خیاطی می دهد، می گوید: من برای نخستین بار است که با این کارگروه به اردو می آیم و از بودن در این جمع و فعالیت در این روستاها احساس مفید بودن می کنم.

وی افزود: زمانی که با دختران روستایی هم صحبت می شوم و چیزهای که از خیاطی بلد هستم را به آنها آموزش می دهم و آنها نیز با علاقه به آموخته هایم عمل می کنند، این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: "شما با عمل خودتان مردم را به ايمان، به اسلام، به دين دعوت می‌كنيد." را به معنای واقعی درک می کنم.

محمد حسین دانشجوی سال هفتم دانشگاه محیط زیست کرج نیز می گوید: من از سال دوم دانشگاه در این گروه حضور دارم و تا به حال چند اردوی جهادی با این گروه رفته ام، اما این بزرگترین اردویی است که با آن همراه شده ام، لذا بسیار خدا را شاکرم که در این جمع قرار دارم، چون بهترین لحظه زندگی ام، نشاندن لبخند بر لب کودکان محروم است.

وی ادامه داد: همچنین خدا را شکر می کنم که می توانم سهم کوچکی در توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه امید و سازندگی در بین مردم محروم منطقه ایجاد کنم.

همچنین امیرعلی دانشجوی سال اول دانشگاه پیام نور کرج می گوید: من قبلا از تلویزیون گروه های جهادی را دیده بودم و خیلی دوست داشتم خودم در جمع یکی از این کارگروه های جهادی باشم و از نزدیک با نحوه کار آنها و با مناطقی که به آن جا سفر می کنند، آشنا شوم.

وی افزود: همیشه برای من سوال بود که آیا هنوز هم آدم هایی با این روحیه جهادی پیدا می شوند؟ که بدون هیچ چشم داشتی وقت و زندگی خود را صرف محرومیت زدایی کنند.

امیرعلی ادامه داد: من قبل از دانشگاه عضو بسیج نبودم اما با ورد به دانشگاه و با پیشنهاد دوستم مهرداد که امروز به روستای خلج آباد رفته، عضو بسیج شدم و در این کارگروه شرکت کردم و بسیار خوشحالم که پیشنهاد دوستم را قبول کردم و امروز در بین جهادگران بسیجی حضور دارم.

این دانشجوی بسیجی خاطرنشان کرد: چرا که دیگر نه از پشت صفحه تلویزیون، بلکه از نزدیک شاهد این هستم که بیش از 50 نفر از دانشجویان خواهر و برادر، چگونه مخلصانه به این مناطق محروم آمده اند تا بدون هیچ مزدی، به مردم خدمت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها