خبرهای داغ:
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: در مدت چهار ماهه ابتدای سال جاری تا کنون 40 فقره پرونده زمین خواری در استان کشف شده که 13 فقره آن مربوط به ارومیه است.
کد خبر: ۸۷۲۸۱۹۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ سامان غنی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد به تشریح آمار عملکرد پلیس آگاهی طی 4 ماهه نخست سالجاری پرداخت و افزود: در حوزه مبارزه با سرقت در این مدت 1520 نفر سارق در سطح استان دستگیر شده است که از این تعداد نیز 1 هزارو 125 نفر دارای سابقه اعتیاد ، 1 هزارو 18 نفر سابقه تکرار جرم و تعداد 502 نفر از آنها نیز سارقین با اول می باشند.

وی بیشترین گروه سنی این سارقین را بین 20 الی 30 سال عنوان کرد و گفت: از لحاظ تحصیلات نیز 198 نفر از سارقین دستگیر شده بی سواد، 1 هزارو 307 نفر تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم و حدود یک درصد نیز دارای مدرک تحصبلی بالای دیپلم می باشند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی ارزش ریالی اموال مسروقه را بالغ بر یکصد میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: در مدت چهارماه نخست سال جاری نیز 30 باند سرقت متلاشی و 88 نفر سارق دستگیر شده اند.

وی در تشریح عملکرد پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت تصریح کرد: با توجه به کاهش 2 درصدی سرقت و کشف 74 درصدی سرقت در کل کشور خوشبختانه در استان آذربایجان غربی شاهد کاهش 1 درصدی و کشف 80 درصدی سرقت بودیم .

سرهنگ غنی زاده با بیان اینکه قبل از ایجاد قرارگاه سرقت از نظر تعداد فراوانی وقوع جز رتبه 13 در کل کشور بودیم خاطر نشان کرد: اما پس از ایجاد این قرارگاه این استان به لحاظ فراوانی وقوع سرقت به رتبه 18 رسیده است.

وی در تشریح آمار جرائم مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان نیز اظهار داشت: طی چهار ماهه ابتدای سال 1 هزارو 241 عملیات منجر به کشف انواع کالای قاچاق در سطح استان انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه از حیث تعداد عملیات 74 درصد رشد داشته و 816 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی ارزش ریالی اموال مکشوفه را 129 میلیارد 324 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قیل نیز رشد 50 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اهم کالاهای کشف شده گفت: این کشفیات شامل نیم میلیون نخ انواع سیگارت، حدود 80 هزار سو انواع البسه، بیش از 35 هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، بیش از 10 تن چای خارجی و حدود 45 تن برنج خارجی و 1134 دستگاه گوشی قاچاق بوده است.

سرهنگ غنی زاده در حوزه جرایم جنایی نیز از کشف 107 درصدی در حوزه قتل در مدت چهار ماهه ابتدای سالجاری خبر داد و گفت: البته به لحاظ نرخ جمعیت می توان گفت این استان جز استان های امن کشور می باشد.

وی 44 درصد انگیزه قتل های به وقوع پیوسته را وجود ظن و شک مخصوصا در مسائل خانوادگی دانست و افزود: 15 درصد ناشی از اختلاف حساب ، سه نیم درصد بر اثر نزاع و 19 درصد نیز به دلیل اختلافات خانوادگی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با اشاره به آمار جرائم مربوط به حوزه جعل و کلاهبرداری نیز گفت: در حوزه جعل اسکناس و اروقاق بهادار 40 درصد، اسناد مالکیت20 درصد و جعل مدارک شناسایی و هویتی 13 درصد جز جرائمی هستند که در این حوزه در صدر قرار دارند و شایع ترین کلاهبرداری ها نیز مربوط به کلاهبرداری در خرید و فروش مال غیر، انواع اجاره ها و امور بازرگانی و تجاری است.

به گفته سرهنگ غنی زاده در مدت چهار ماهه ابتدای سال جاری تا کنون نیز 40 فقره پرونده زمین خواری در استان کشف شده که 13 فقره آن مربوط به مرکز استان است و در مجموع نیز 45 هکتار اراضی ملی و دولتی به ارزش بالغ بر 383 میلیارد ریال از متجاوزین خلع ید شده و 40 نفر نیز در این رابطه دستگیر و روانه زندان شده اند.

ارسال نظرات