خبرهای داغ:
کامران خبرگزاری ایرنا
یادواره شهدای مدافع حرم و گرامی داشت شهدای منطقه زینبیه در مسجد حضرت ابوالفضل محله ارزنان اصفهان با حضور مداح اهل بیت حاج مهدی سلحشور برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۲۸۱۶۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهر برگزار شد همچنین سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه و بازگشت آزادگان به وطن گرامی داشته شد.
در این مراسم که با مداحی مهدی سلحشور همراه بود و کلیپ هایی از حضور مستشاری مدافعان حرم در عراق و سوریه به نمایش در آمد.
یکی از رزمندگان مدافع حرم در این مراسم طی سخنانی گفت: زیر ساخت فکری دفاع از حرم ، ریشه در قیام امام خمینی (ره) و هشت سال دفاع مقدس دارد و ریشه این قیام نیز فرهنگ عاشورا است.
مهدی گنجی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) زمانی آغاز شد که کسی گمان نمی کرد روزی این انقلاب جهانی شود.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در پاسخ به برخی که پرسیده بودند شما با چه یارانی می خواهید قیام کنید، فرمودند؛ سربازان من در گهواره هستند.
این مدافع حرم افزود: امروز پس از نیم قرن از این سخن مشخص شده سربازان امام ، همان جوان هایی هستند که انقلاب و دفاع مقدس را اداره کردند و به الگویی برای سایر کشورهای جهان اسلام تبدیل شدند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بسیج را بر اساس فرهنگ عاشورا پایه گذاری کرد، اظهار کرد: فرهنگ بسیجی همان فرهنگ شهادت و فرهنگ نبرد عاشورایی است که امروز از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته است.
گنجی تصریح کرد: این فرهنگ شکست ندارد و کشتن و کشته شدن در آن پیروزی است زیرا انسان حاضر در این معرکه در اصل حیات مادی را با خدای خود معامله کرده است.
وی ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی استقلال، امنیت و آزادی دارد، مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.
این مدافع حرم تصریح کرد: امروز شهدای مدفع حرم ثابت کردند که دفاع از اسلام حد و مرز جغرافیایی ندارد و در هر نقطه ای از جهان که ندای مظلومی بلند شود، پرورش یافتگان مکتب امام خمینی (ره) برای پاسخ به این ندا به پا می خیزند.
وی با اشاره به طراحی توطئه های مختلف از سوی دشمنان اسلام در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی، اضافه کرد: امروز تک تک مردم این سرزمین باید برای مقابله با این توطئه ها آماده باشند.
گنجی تاکید کرد: باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بود زیرا ایشان با رصد مسائل، خطر را گوشزد و هشدارهای لازم را بیان می کنند.
استان اصفهان تاکنون 70 شهید را در مبارزه با نیروهای تکفیری و دفاع از حرم مطهر اهل بیت و حضرت زینب تقدیم کرده است.
از این تعداد 45 شهید از اتباع افغانستان ساکن در این استان و 25 شهید، شهروندان اصفهانی هستند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها