خبرهای داغ:

گردهمایی ترویجی تبیینی سبک زندگی کارکنان سپاه سلماس

گردهمایی ترویجی تبیینی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی کارکنان سپاه سلماس در نمازخانه سپاه شهرستان برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۲۸۱۵۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان سلماس با اشاره به رواج بی بند و باری در جامعه بیان کرد: هر زمان صحبت از بی عفتی و بی حیایی در جامعه می شود همه از رادیو و تلویزیون و فضای مجازی می نالند در حالی که اثرگذاری یک پدر و مادر در سازندگی فرزندان اولین نقش، معلم و آموزگار به عنوان نقش دوم و در نهایت فیلم ها و سریال ها و جامعه در ردیف های سوم و چهارم قرار می گیرند. در حال حاضر مشکل اصلی جامعه ما مسئله حجاب نیست بلکه حجاب روبنایی است که معلول خرابی آن یک زیربناست و مشکل جامعه در کانون زندگی اجتماعی و مشکل عفت است . امروز مسئله اختلاط زن و مرد در خانواده های متدین هم مسئله ای حل شده است و این آسیب بزرگ بر پیکره عفت جامعه است و بی حجابی و مفاسد اخلاقی را در جامعه گسترش می دهد.

سید علی سید نظری به موضوع حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: گره زدن تمام مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور به تحریم ها و مذاکرات اشتباه است امروز آمریکا به تعهداتش در برجام عمل نکرده و ارقامی که برخی مسئولان دولتی درباره رشد و اقتصاد بیان می کنند در باطن زندگی مردم نمود دیگری دارد لذا این نشان می دهد که همچنان در تبیین شعار سال و منویات مقام مظعم رهبری باید کار بیشتر شود . دولتمردان تلاش های خوبی را در این زمینه انجام داده اند اما باید بدانیم که اقتصاد و فرهنگ مسئله های مهمی هستند که عدم توجه به آن ها می تواند دشمنان را در رسیدن به اهداف شومش حمایت کند . البته در این مسیر مردم نیز نقش اساسی دارند و نباید اقدام به خرید کالاهای خارجی کنند اما متأسفانه در برخی از تولیدات کیفیت محصولات ایرانی پایین است و مردم ناچار به خرید کالای خارجی هستند .

نظری در ادامه ضمن نکوهش اسراف و تجمل گرایی خاطر نشان کرد: برخی از خرید هایی که خانواده ها انجام می دهند از روی چشم و هم چشمی می باشد که برخی از آنها واقعا نیاز ضروری خانواده نیست.روحانیت با تشریح زندگی پیامبر(ص) و اهمیت صرفه جویی در زندگی با توجه به شرایط فعلی کشور باید خانواده ها را راهنمایی نمایند.تجمل گرایی به مرور زمان باعث خواهد شد انسان از آراستگی درونی و معنوی غفلت کند لذا قرآن کریم از تجمل گرایی و ناز پروردگی به عنوان اسراف یاد می کند و در آیات مختلف آن را مورد نکوهش قرار داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار