حميد سليماني ۳۱ ساله و ليسانس مكانيك در حدود ۲ سال است به كشت گلخانه‌اي روي آورده، وي قبل از اين كار مدير آموزشگاه درسي بود كه به علت علاقه و به‌صرفه بودن به سمت توليد و اشتغال‌زايي گرايش پيداكرده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۱۳۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حميد سليماني ۳۱ ساله و ليسانس مكانيك در حدود ۲ سال است به كشت گلخانه‌اي روي آورده، وي قبل از اين كار مدير آموزشگاه درسي بود كه به علت علاقه و به‌صرفه بودن به سمت توليد و اشتغال‌زايي گرايش پيداكرده است.

وي معتقد است كه كل هزينه‌هاي گلخانه را در عرض ۶ ماه به دست مي‌آورد و ضمن سودآوري در طي سال دو دوره كشت انجام مي‌دهد.
سليماني بابيان اينكه تاكنون ۱۴۰ ميليون تومان به‌صورت نقد و ۹۰ ميليون تومان هم به‌صورت تسهيلات بانكي براي احداث گلخانه‌ي ۲ هزار متري خود هزينه كرده است، افزود: آب موردنياز ما از چشمه تأمين طي ۲ دوره كشت محصول خيار و گوجه برداشت مي‌شود.
وي با اشاره به اين موضوع كه ميزان برداشت محصول خيار و گوجه در ۲ دوره كاشت و برداشت، به‌صورت ميانگين هر يك به ميزان ۳۵ تن مي‌باشد، اظهار داشت: ما براي صرفه‌جويي در مصرف آب يك استخر هم احداث كرده‌ايم كه آب باران در آن ذخيره و به‌صورت هوشمند گلخانه آبياري مي‌شود.
اين توليدكننده جوان نبود مجوز برداشت آب از چاهاي آب شيرين كه ثمره آن افزايش دو برابري محصول است را يكي از مشكلات مجموعه خود عنوان كرد و افزود: عدم ثبات بازار، نبود كود كافي ازجمله ديگر مشكلات پيش روي كشت گلخانه‌اي است.
 
منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,
ارسال نظرات