فرهاد رحمتي فعال اقتصاد مقاومتي :

45 ميليون تومان براي خريد دستگاه روغن گنجد گيري هزينه كردم/ ماهانه 20 ميليون ريال درآمد دارم

فرهاد رحمتي ديگر فعال اقتصاد مقاومتي در شهرستان ميانه است، وي كه متولد ۱۳۷۳ هست تحصيلات خود را در مقطع ديپلم به پايان رسانده و اكنون مشغول به حرفه روغن گنجد گيري است.
کد خبر: ۸۷۲۸۱۲۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد رحمتي ديگر فعال اقتصاد مقاومتي در شهرستان ميانه است، وي كه متولد ۱۳۷۳ هست تحصيلات خود را در مقطع ديپلم به پايان رسانده و اكنون مشغول به حرفه روغن گنجد گيري است.

وي بابيان اينكه به‌غيراز گنجد سيستان و بلوچستان ارقام توليد گنجد افغان، پاكستان و هندوستان به كشور ما وارد مي‌شود، اظهار داشت: اين محصول مخصوص مناطق گرم سير است و اين محصول در قديم در شهرستان ميانه كشت مي‌شده كه بر ضرورت ترويج دوباره اين محصول بين كشاورزان بيش‌ازپيش مي‌افزايد.
رحمتي گفت: بنده دستگاه روغن گنجد گيري را به قيمت ۴۵ ميليون تومان خريداري كرده‌ام كه توانسته‌ام از اين طريق ماهيانه ۲ ميليون تومان درآمد داشته باشم. وي بابيان اينكه مغازه من ۳۰ متري است و با سرمايه اوليه ۵۰ ميليون تومان اقدام به خريد گنجد كردم، اظهار داشت: بسيج سازندگي با اعطاي وام ۳۰ ميليون توماني كمك شاياني به راه‌اندازي اين كسب‌وكار به بنده كرده است.
رحمتي قيمت هر ليتر گنجد را ۲۹ هزار تومان به فروش مي‌رساند و هر كيلو گنجد تيره و سفيد را به ترتيب به قيمت ۹ و ۸ هزار تومان خريداري مي‌كند.  وي افزود: كاهش كلسترول خون، جلوگيري از بيماري‌هاي مفصلي و آرتروز و همچنين منبع غني ويتامين اي و كلسيم موجود در گنجد سه برابر شير است.
 منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي
ارسال نظرات