حجت الاسلام حسینی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

توصیه امام رضا (ع) به مدارا با مردم

کارشناس مذهبی گفت: در سیره امام رضا (ع) می بینیم که مدارا با مردم خیلی به چشم می خورد امام رضا (ع) با غلامان خود بر سر یک سفره می نشستند و می فرمودند ما همه فرزندان آدم هستیم.
کد خبر: ۸۷۲۸۰۷۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
حجت الاسلام سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت امام رضا (ع) گفت: روایت از امام رضا (ع) داریم که در آن ایشان سه خصلت را برای مومن بر شمرده اند.

وی افزود: اولین خصلت که سنتی از خدا می باشد این است که کتمان سر داشته باشد یعنی راز نگه دار باشد، دومین خصلت سنتی از پیامبر خدا (ص) است که در مدارا با مردم است در دین ما سفارش شده که مدارا کردن با مردم نیمی از خرد است و سومین خصلت سنتی از امام است که صبر می باشد.

حسینی اظهار داشت: در سیره امام رضا (ع) می بینیم که مدارا با مردم خیلی به چشم می خورد و ایشان بسیار بر این موضوع تاکید داشتند امام رضا (ع) با غلامان خود بر سر یک سفره می نشستند و می فرمودند ما همه فرزندان آدم هستیم.

وی گفت: این تواضع امام برای کسانی که پیرو اهل بیت هستند باید الگو باشد تواضع بسیار زیبا است نمونه ای از این تواضع اما زمانی است که فردی در حمام از امام می خواهد که پشتش را کیسه بکشد و امام این کار را انجام می دهند و این شخص وقتی متوجه امام می شود شرمنده و عذرخواه می خواهد مانع امام شود که امام قبول نمی کند و می فرماید کار را باید تمام کرد.

ارسال نظرات