خبرهای داغ:
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به خودکفایی در تولید گندم مورد نیاز کشور گفت: این مساله حاصل زحمات و به همت و توان کشاورزان است.
کد خبر: ۸۷۲۸۰۴۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

جوادکاظم‌نسب در گفت‌وگو با بسیج عنوان کرد: امسال با عنایت خداوند هم در مناطق گرمسیر و هم در مناطق سردسیر بارندگی خوبی داشتیم و زحمت کشاورزانمان باعث شد محصول خوبی به دست بیاوریم.

او ادامه داد: نیازمند این هستیم که قدردان زحمات این عزیزان باشیم ولی متاسفانه شاهد این هستیم که تا الان تعدادی از کشاورزان بهای گندم خود را دریافت نکرده‌اند. ما هم در کمیسیون کشاورزی به وزیر و معاونین ایشان تذکر دادیم و اعلام کردیم باید سریع عمل کنید و بهای گندمشان را سریعا پرداخت کنید، آن‌ها تاکید کردند که به دنبال این کار هستند ولی وضعیت مالی کشور می‌طلبد همه وزیران کمک کنند و این پول را از جاهای دیگر تامین کنند و به کشاورزان بدهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نباید این‌طور با کشاورزان برخورد کنیم و زحماتشان را این طور جواب بدهیم.

نماینده اهواز در مجلس در پیش‌بینی خود از تولید گندم در سال‌های آینده نیز گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل، بارندگی است. اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا می‌توانیم تولید خوبی داشته باشیم. اما به عنوان مثال وضعیت آب در استان خوزستان چندان مناسب نیست و مسئولین،‌ خدماتی را که باید به کشاورزان بدهند نمی‌دهند.

او ادامه داد: اگر دولت همت کند، بهای گندم را بدهد، سموم آلمانی را جایگزین سموم چینی به درد نخور به کشاورز کند و تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان قرار دهد، وضعیت خوبی خواهیم داشت اما اگر به همین منوال پیش برویم و قدر زحمات کشاورز را ندانیم،‌ با مشکل مواجه خواهیم شد.


انتهاي پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها