گزارش «بسیج» از تناقض رسانه‌های زنجیره ای
روزنامه هم طیف آرمان یعنی شرق، ارسال دعوت‌نامه از سوي جامعه روحانيت برای هاشمی را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۷۲۸۰۲۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج – روزنامه آرمان در شماره امروز خود (26 مرداد 1395) به اظهارات سخنگوی جامعه روحانیت درباره دعوت از هاشمی و روحانی پرداخت و در تیتر نخست خود با عنوان "دیدار روحانی با موسوی خوئینی ها" نوشت: رويكرد مجمع روحانيون به حجت‌ الاسلام حسن روحاني را بايد حمايتي توصيف كرد؛ چرا كه رئيس‌جمهور با وجود تمام موانعي كه دلواپسان در مسير فعاليت او ايجاد مي‌كنند، حمايت خود را از تشكل هاي ريشه‌دار و به ويژه مجمع روحانيون با آن سبقه ثبت شده دريغ نكرده است. روابط روحاني و مجمع روحانيون را بايد به جاده‌اي دوطرفه توصيف كرد كه تا به امروز سعي شده تعادل هر دو طرف حفظ شود. مجمع روحانيون را كه به سبب سبقه تجارب اعضايش، مي‌توان معتمد و راهنماي خوبي براي اركان مختلف دانست، در سه سال گذشته از همراهي با روحاني دريغ نكرده است، چنانكه در سال گذشته طي نامه‌اي به موضوعاتي اشاره كرد كه دولت و شخص رئيس‌جمهور بايد مورد توجه قرار دهد. از آن طرف هم مجمع روحانيون بود كه حمايت خود از روحاني در انتخابات ۹۶ را اعلام كرد. جالب اينكه دلواپسان بارها سعي كردند چنين وانمود و القا كنند كه حمايت از روحاني در دستور كار مجمع روحانيون نيست، اما اين تشكل روحاني كه چندان تمايلي به انتشار تكذيبيه ندارد در زمان كوتاهي پس از آغاز اين شايعه دروغ طي بيانيه‌اي حمايت قاطعانه خود از حسن روحاني را اعلام كرد.

ديدار روحاني و موسوي خوئيني‌ها


این روزنامه، دیدار روحانی با موسوی خوئینی ها را به عنوان دعوت جامعه روحانیت از روحانی تلقی کرده است و نوشت: اخيرا شنيده شد دكتر حسن روحاني با آيت‌ا... سيد محمد موسوي خوئيني‌ها ديدار كرده است؛ نشستي كه اگر اظهارات طرفين درآن منتشر شود، تاثيرات زيادي بر فضاي سياسي كشور خواهد داشت.

تکذیب دیدار روحانی با مجمع روحانیون

يكي از اعضاي مجمع روحانيون ديدار اين تشكل با روحاني را تكذيب كرد، اما در عين حال ديدار موسوي خوئيني‌ها با روحاني را رد نكرد و گفت كه ديدار موسوي خوئيني‌ها با روحاني در قالب مجمع روحانيون نبوده، بلكه ديداري شخصي بوده است.

كسی برای هاشمی نامه نمی‌فرستد


اما در مقابل، روزنامه هم طیف آرمان یعنی شرق، ارسال دعوت‌نامه از سوي جامعه روحانيت برای هاشمی را تکذیب کرد و نوشت: دعوت‌نامه‌هایی كه به مقصد نمی‌رسند. هفته آینده جلسه جامعه روحانیت مبارز با حضور شش عضو جدید آن برگزار می‌شود؛ درحالی‌كه چهار نفر از قدیمی‌ترین اعضایش یعنی «ناطق‌نوری»، «هاشمی‌رفسنجانی»، «امامی‌كاشانی» و «حسن روحانی» مدت‌هاست جامعه را ترك كرده‌‌اند و حتی معلوم نیست دعوت‌نامه شركت در جلسات هم به دستشان برسد.

این روزنامه در ادامه نوشت: روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر هاشمی‌رفسنجانی نسبت به دریافت چنین دعوت‌نامه‌هایی اظهار بی‌اطلاعی می‌كنند. «محمد هاشمی» رئیس دفتر هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینكه ماجرا را باید از دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت پیگیری كرد، اجازه می‌خواهد تا دراین‌باره از مسئول مربوطه سؤال كند. او بعد از پرس‌وجو به «شرق» می‌گوید كه ارسال دعوت‌نامه شركت در جلسات جامعه روحانیت مبارز در گذشته‌های دور مرسوم بود اما حالا مدت‌هاست كه هیچ دعوت‌نامه‌ای از جامعه روحانیت مبارز دریافت نشده است. 

جامعه روحانیت هیچ گونه تمایلی به حسن روحانی ندارد

حجت الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در این باره گفت: اسامی شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران در یک برگه وجود دارد؛ برای بعضی ها مانند بنده، دعوت نامه را فکس می کنند.

وی افزود: اسم آقایان هاشمی و روحانی در آن لیست وجود دارد اما آنها در جلسات شرکت نمی کنند؛ مرحوم آقای مهدوی کنی یکبار فرمودند که هر کس سه جلسه در تشکل حاضر نشود از ما نیست.

شجونی خاطرنشان کرد: آقای مصباحی مقدم گفته است که جامعه روحانیت از روحانی حمایت می کند که این اظهارات با اعتراض اعضای جامعه روحانیت رو به رو شد.

عضو جامعه روحانیت تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز، مدرسین و موتلفه هیچ گونه تمایلی به آقای حسن روحانی ندارند.
ارسال نظرات