خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار اسماعیلی گفت: بسیج سازندگی فارس بسته های ویژه اقتصادی را برای رونق تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی استان با توجه به ظرفیت های هر شهرستان تدوین نموده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۰۲۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار عبدالحمید اسماعیلی رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری بسیج اهداف مهم و فعالیت های شاخص این سازمان در سه سال گذشته را تشریح نمود.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی در ابتدای صحبت هایش ماموریت‌ مهم سازمان بسیج سازندگی را " محرومیت ‌زدایی " دانست و افزود: استان فارس در مناطقی نظیر ممسنی، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، نی‌ریز، استهبان و اقلید دارای روستاهای محروم زیادی است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل آب آشامیدنی در روستاهای استان فارس احساس می شود، گفت: آب آشامیدنی بیست و هشت روستای استان فارس با ظرف های بیست لیتری تامین شده که هزینه ای نزدیک به ده میلیارد ریال داشته است، در بازدیدی که همراه با مسئولان از صد و سی و پنج روستای فارس در مناطق اقلید، نورآباد، فراشبند، کازرون و بخصوص جهرم داشته ایم مشکل تامین آب آشامیدنی را مشاهده نموده ایم.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: ده منطقه محروم فرهنگی و اقتصادی را در حاشیه کلانشهر شیراز شناسایی نموده ایم که نیازمند توجه مسئولان هستند همچنین مقاوم سازی خانه های روستایی نیز یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مسئولان استان فارس قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج سازندگی فارس با تمام توان آماده اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم استان است، گفت: چند طرح‌‌ آبرسانی در مناطق محروم شهرستان داراب از جمله خط انتقال آب به طول بیست و دو کیلومتر در بیخ و بنگل و خط انتقال آب به طول هفده کیلومتر در فتح آباد از سوی سازمان بسیج سازندگی فارس اجرا شده اند.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی با بیان اینکه سیصد و هفت پروژه در نقاط مختلف استان فارس با هدف محرومیت‌زدایی تعریف شده اند، گفت: این پروژه ها که از سال گذشته آغاز شده اند شامل زمین فوتبال، غسالخانه، مرمت مساجد، حسینیه، ساخت خانه عالم ساخت حمام، ساخت سرویس بهداشتی و سایر طرح‌های مورد نیاز مناطق محروم هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی فارس طِی سه سال گذشته بیست و یک هزار شغل در استان ایجاد نموده است، گفت: این بیست و یک هزار شغل در قالب اجرای ده هزار پروژه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده اند، سیاست سازمان بسیج سازندگی فارس در سال جاری نیز اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت شهرستان‌های استان با هدف ایجاد قطب‌های تولید است، بر همین اساس بسیج سازندگی فارس بسته های ویژه اقتصادی را برای رونق تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی استان با توجه به ظرفیت های هر شهرستان تدوین نموده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس خاطرنشان نمود: در سال جاری آستان قدس رضوی اجرای چند پروژه‌ محرومیت زدایی را در استان فارس بر عهده گرفته است، همچنین تعدادی از گروه های جهادی نیز تحت عناوین گروه های جهادی رضوی و گروه های جهادی حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) تشکیل شده و به فعالیت های جهادی در مناطق محروم استان فارس مشغول شده اند.

وی در ادامه صحبت هایش پیرامون " تغییر الگوی کشت " در استان فارس، گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس موضوع تغییر الگوی کشت و حمایت از کشاورزان را در دستور کار قرار داده ایم، برای مثال با اعطای تسهیلات به کشاورزان بخش کربال بیش از هزار و پانصد هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت گیاه مقرون به صرفۀ " گلرنگ "رفته است که کلاله‌ها، ساقه آن بر علوفه دام و دانه‌های روغنی آن مورد قرار می گیرد.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی با تاکید بر اینکه  استان فارس یکی از استان های تاثیرگذار کشور در تولید محصولات کشاورزی است، گفت: مدیریت منابع آب، کمک به حفظ باغ‌ها، حمایت از کشاورزان نمونه و ایجاد صنایع تبدیلی اهداف سازمان بسیج سازندگی در بخش کشاورزی است، مشکل اصلی استان در بخش کشاورزی استان عدم وجود صنایع تبدیلی و خام‌فروشی محصولات است، از همین رو ایجاد صنایع تبدیلی بویژه در بخش کشاورزی یکی از موضوعاتی است که در سال جاری مورد توجه بسیج سازندگی قرار گرفته است، با راه اندازی صنایع تبدیلی هم برای جوانان فارس اشتغال ایجاد می شود و هم شاهد افزایش امنیت غذایی در استان خواهیم بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در پایان صحبت هایش با بیان اینکه از چهار هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته تنها سیصد و هفتاد میلیارد ریال آن در استان فارس جذب شده است، گفت: دو سال است از طرف دولت هیچ کمک مالی به سازمان بسیج سازندگی نشده است با این وجود بسیج سازندگی علی‌رغم دستان خالی با روحیه جهادی به فعالیت های خود در راستای محرومیت زدایی ادامه می دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها