خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی قم:

گروه جهادی علویون قم به ترسیم جامعه مهدوی می‌اندیشد

مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی قم گفت: اینکه ما در کشور عراق به ارائه خدمات جهادی می‌پردازیم منوط به این نیست که کشور و استان خودمان منطقه نیازمند به کمک نداشته باشد؛ اما در بحث فرهنگ‌سازی این روحیه جهادی تسری پیدا می‌کند، چون ترسیم آینده ما ترسیم جامعه مهدوی است.
کد خبر: ۸۷۲۸۰۰۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد عموعبداللهی، مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی استان قم طی سخنانی اظهار کرد: اردوهای جهادی در استان قم از سال 78 رونق گرفت و در سال 87 نظام مند شد. اکنون 15 گروه فعال خواهران و برادران از دانشگاه های مختلف استان فعالیت می کنند.

وی افزود: سال 93 – 94 اردوها از شکل اردوکشی خارج شده و به سمت حرکت جهادی پیش رفته اند و برنامه های مختلف مانند غبارروبی حرم حضرت معصومه (س) و یا برگزاری ایام شب های قدر در روستاهایی که برنامه احیا ندارند و همچنین برنامه هایی برای انسجام خود بچه های جهادی برپا شد.

مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی استان قم تصریح کرد: اردوی جهادی در کشور عراق پیشنهاد خود بچه های جهادی گروه علویون بود و قرار شد برنامه را بسط و گسترش دهیم و در این گروه فارغ التحصیلان و طلاب ما را همراهی کردند.

عموعبداللهی ادامه داد: گروه جهادی علویون عازم کشور عراق شدند و کارهای فرهنگی و خدمات رسانی برای شیعیان و مردم عراق با توجه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان و شیعیان عراق و ایران باید یک پارچه باشند، دارند، درصددند تا فرهنگ سازی و الگوسازی برای جوانان خود کشور عراق نیز صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این گروه جهادی در مدارس کشور عراق و شهر کربلا و نجف و یک روستایی مابین آنها برنامه های مختلفی دارد که بیشتر برنامه ها عمرانی است و به سمت بازسازی و زیباسازی مدارس می رود. مدارسی که در اربعین به عنوان موکب در اختیار زائران قرار می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی استان قم گفت: گروه علویون در اربعین یک ماه در شهر مهران روزانه 30 هزار پرس غذا را بین زائران اباعبدالله به کمک خیرین تقسیم کرد.

وی ادامه داد: گروه علویون از 80 نفر برادر از دانشگاه های مختلف استان قم تشکیل شده است.

عموعبداللهی تصریح کرد: گروه علویون در اتفاقاتی خاص مانند زلزله ورزقان که در سال 81 اتفاق افتاد، علمدار بود و همه گروه های جهادی استان حتی غیردانشجویی زیر بیرق این گروه در آنجا به خدمت رسانی مشغول بودند که توسط استاندار آذربایجان شرقی، فرمانداری سپاه و سازمان بسیج سازندگی مورد تقدیر قرار گرفتند.

مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی استان قم ادامه داد: علاوه بر بچه های استان قم جهادگرانی از کرج و کرمان نیز این دانشجویان را همراهی کردند که از دانشگاه های استان قم فارغ التحصیل شده و تحت لوای علویون به ارائه خدمات به مناطق محروم مشغول هستند.

وی گفت: اینکه ما در کشور عراق به ارائه خدمات جهادی می پردازیم منوط به این نیست که کشور خودمان و حتی استان قم منطقه محروم و نیازمند کمک نداشته باشد؛ اما در بحث فرهنگ سازی این روحیه جهادی تسری پیدا می کند، چون ترسیم آینده ما ترسیم جامعه مهدوی است، با این هدف هم این اردو را در خارج کشور برپا کردیم.

مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی استان قم بیان داشت: اگر مسئولان بیشتر در مباحث لجستیکی و پشتیبانی خورد و خوراک، در اختیار قرار دادن مصالح و موارد مختلف نیروهای جهادی هم تراز انقلاب را یاری کنند، خروجی بهتری را از این اردوها شاهد خواهیم بود.

عموعبداللهی گفت: پتانسیل خوبی که بچه های جهادی دارند این است که اگر از هر منطقه ای به آنها پیشنهاد کمک شود بدون معطلی برای یاری رساندن به آن مناطق محروم اقدام می کنند که اولویت ما کشور عراق و کشورهای همسایه است و در بحث سوریه و یمن نیز اگر موارد داخلی برطرف شود و امکان حضور داشته باشیم جهادگران اعلام آمادگی حضور دارند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار