با حضور برخی از بزرگان عرصه ستایشگری کشورمان؛ :

مجموعه کتب «حکمت های عاشورایی» رونمایی شد/ تجلیل از حاج عباس دلجو

مراسم آئین رونمایی از مجموعه کتب «حکمت های عاشورایی» با حضور برخی از شعرا، سخنوران، ذاکران ابا عبدالله (علیه السلام) در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی هنری شهرداری منطقه 14 تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۷۹۹۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
مراسم آئین رونمایی از مجموعه کتب «حکمت های عاشورایی» با حضور برخی از شعرا، سخنوران، ذاکران ابا عبدالله (علیه السلام) و شیفتگان ساحت مقدس آل الله (علیهم صلوات الله) در روز دوشنبه مورخ 25 مردادماه 95 در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی هنری شهرداری منطقه 14 تهران برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این مراسم معنوی پیشکسوتان عرصه ستایشگری همچون حاج علی انسانی، حیدرتوکل، مهدی آصفی، سادات رضوی، مصطفی خرسندی، شربیانی، محسن طاهری و غیره حضور داشتند.
 «مجید یراق بافان» مجری آئینی کشورمان اجرای آاین برنامه را برعهده داشت و  ضمن خوشامد گویی به حضار، اشعاری را در وصف سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ساحت مقدس ثامن الائمه(علیه السلام) قرائت کرد.
در ادامه «فرهود حمیدی فرهانی» شهردار منطقه 14 طی سخنانی ضمن تجلیل از مقام و جایگاه ذاکرین و مادحین آل الله (علیهم صلوات الله)، برگزاری این گونه مراسمات را در جهت پیشرفت و پیشبرد اهداف انقلاب، موثر و ضروری دانشت و عنوان کرد: منطقه 14 شخصیت های  فراوانی همچون استاد سازگار و دیگرعزیزان را این زمینه در اختیار دارد که باید از تمام آنان در این راستا تجلیل شود.
در ادامه مراسم حجت الاسلام بندانی نماینده آیت الله جوادی آملی و از اعضای بنیاد بین المللی اسراء طی سخنانی تواضع و حسن خلق آقای عباس دلجو مولف کتب حکمت های عاشورایی را تحسین کرد و با بیان اینکه ارادت ایشان به آیت الله جوادی آملی سبب شد تا این مجموعه کتب تحت نظارت معظم له نگارش شود اظهار داشت: زحمات بسیاری در تالیف این کتاب در سالیان گذشته متحمل گردید تا نهایتا این مجموعه کتب با ویژگی های منحصر به فرد تالیف و منتشر شد.
در ادامه این مراسم «مصطفی خرسندی» مدیر عامل خانه مداحان اهل البیت (علیهم السلام) در سخنانی، رفتار نیکو و حسن خلق را یکی از مهم ترین مولفه های یک مداح عنوان کرد و گفت : مداحان کشورمان باید با اخلاق، دانش و حسن سلیقه، منش بزرگان را ادامه دهند.
همچنین در ادامه محسن عرب خالقی شاعر آئینی کشورمان قطعات شعری را در وصف امیرمومنان حضرت علی (علیه السلام) و حضرت رضا( علیه السلام) خدمت حضار قرائت کردند که حال و هوای روحانی بر جلسه حاکم گردید.
حاج علی انسانی ذاکر پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت( علیهم السلام) نیز بر روی جایگاه آمد و ابتدا طی سخنانی با بیان اینکه امروزه شهرت پرستی یکی از آفت های موجود در عرصه ستایشگری است، به معضلات و مشکلات واقع در این بخش اشاره کرد و در ادامه اشعاری را در مناقب اهل بیت(علیهم السلام) خواند که حال جلسه را منقلب کرد.
در ادامه نیز حجت الاسلام «سید حسین مومنی» پژوهشگر دینی در تکمیل سخنان «حاج علی انسانی» در باره آفت شهرت پرستی اظهار داشت: مداحان باید بدانند اگر مردم احترام و تکریمی را بای آنان می گذارند از برکت واسعه وجود مقدس آل الله (علیهم صلوات الله) است وگرنه مداح هیچ جایگاهی بدون توجهات به این مقوله در اختیار نخواهد داشت.
ایشان همچنین مقتل خوانی را یکی از راه های موثر در جذب و ترویج معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: افراد زیادی با شنیدن روضه ها و مقاتل جذب معارف اهل بیت(علیهم السلام) شدند.
در انتها نیز ضمن رونمایی از مجموعه کتب حکمت های عاشورایی از زحمات عباس دلجو مولف این آثار تقدیر و تشکر بعمل آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار