خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خط ولایت خط انقلابی ماندن و پایبندی به ارزش‌های انقلاب و نفرت از استکبار است تصریح کرد: خط ولایت خط وحدت و همدلی است و این خط هم با ولایت جان پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۷۲۷۸۲۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
آیت‌الله سیّد احمد خاتمی در حرم مطهر حضرت سیّد علاءالدین حسین با تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) بر لزوم محوریت و در رأس قرار گرفتن اهل بیت (ع) و امام‌زادگان و توسعه شهرها بر اساس این بزرگان تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران به بیان انتظارات حضرت امام رضا (ع) از پیروان و دوستدارانش پرداخت و افزود: دل بستن فقط به خدا و خداباوری یکی از این انتظارات است.

وی با بیان اینکه به گفته امام رضا (ع) «آن کس که در سایه زندگی خودش زندگی دیگران را نیز سامان دهد بهترین زندگی را دارد و بدترین زندگی‌ها زندگی کسی است که در سایه زندگی‌اش دیگران به نوا نرسند» خاطرنشان کرد: به ویژه در شرایط کنونی که رکود بسیار دردناک است و در بسیاری از نقاط کشور فقر موج می‌زند توجه به این انتظار امام اهمیت بسیاری دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این شرایط هر کسی که توان کمک دارد وارد میدان شود و اجاز ندهد مسلمانی در زیر چرخ‌های فقر له شود، این انتظار امام رضا (ع)، دین و نبی اکرم (ص) است.

آیت‌الله خاتمی سومین انتظار امام رضا (ع) از پیروانش را زندگی خردورزانه عنوان و تاکید کرد: در زندگی خردورزانه دعوا و تنش جاهلانه در محیط خانه نیست، این نابخردی است که زن و شوهر در محیط خانه بر سر هیچ با هم دعوا کنند و بدتر اینکه این کار به جدایی بکشد.

امام جمعه موقت تهران، استهزا و تمسخر افراد در جمع برای خندیدن را از دیگر مصادیق زندگی نابخردانه برشمرد و بیان کرد: جوانی که گوهر عفافش را فدای گناه می‌کند نابخردانه زندگی کرده است.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری مهم‌ترین انتظار امام رضا (ع) از دوستداران و شیعیانش است اظهار داشت: حدیث سلسله‌الذهب باید همواره مورد توجه دوستداران اهل بیت (ع) باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری حدیث سلسله‌الذهب را قرائت کرد و افزود: براساس این حدیث به گفته حضرت ثامن‌الحجج (ع) کلمه توحید دژ محکمی است که اگر کسی وارد آن دژ شد آسیب‌ناپذیر است اما به شرط اینکه توحید با ولایت عجین باشد چراکه توحید جز با ولایت کامل نمی‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در زمان ما حضرت بقیه‌الله (عج) تجلی حضرت امام رضا (ع) است خاطرنشان کرد: امروز هر کسی که به حضرت ولی‌عصر (عج) معتقد باشد باید بداند در زمان غیبت ولی‌فقیه جانشین حضرت ولی‌عصر (عج) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز اگر کسی بخواهد در دژ توحید قرار گیرد از ولی‌فقیه زاویه پیدا نمی‌کند تاکید کرد: زاویه پیدا کردن از ولی‌فقیه سرانجام زاویه پیدا کردن با ولایت است.

وی با اشاره به اینکه ولایت‌مداری توحید را پاسداری می‌کند بیان کرد: ولایت دژ توحید را مستحکم می‌کند اما ولایت‌مداری نه ولایت‌شعاری و اگر ولایت‌شعاری با ولایت‌مداری همراه بود نتیجه‌بخش است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خط ولایت خط انقلابی ماندن و پایبندی به ارزش‌های انقلاب و نفرت از استکبار است تصریح کرد: خط ولایت خط وحدت و همدلی است و این خط هم با ولایت جان پیدا می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه وحدت بی‌محور نمی‌شود عنوان کرد: محور حبل‌الله است، حبل‌الله یعنی حضرت امیرالمومنین (ع) و امروز بزرگی که ولایتش قطره‌ای از دریای علی (ع) است مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت‌مداری یعنی اینکه ولایت، محور تمام امور باشد گفت: ولایت‌مداری یعنی همراهی با ولایت در عرصه سیاست داخلی، سیاست خارجی و غیره.

وی ولایت‌مداری را راز و رمز ماندگاری 37 ساله انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: حزب اخوان‌المسلمین هرچند بیش از 80 سال تشکیلات داشتند حتی یک سال نتوانستند حکومت خود را در مصر نگاه دارند اما به برکت ولایت‌مداری 37 سال این کشور از آسیب در امان مانده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها