انتقاد مدير واحد صنعتي تعطيل شده پاسارگاد شيمي خاورميانه از برجام
مدير واحد صنعتي تعطيل شده پاسارگاد شيمي خاورميانه گفت: دولت تاكنون هيچ حمايتي از اين واحد صنعتي نداشته است و برجام نيز هيچ تاثيري در بهبود وضعيت اين كارخانه نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۲۷۸۰۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آرش عبدالملكي مدير واحد صنعتي پاسارگاد شيمي خاورميانه كه هم اكنون بيش از يكسال از تعطيلي كامل اين واحد صنعتي مي گذرد در گفتگوي تفصيلي اظهار داشت: بيش از 8 سال است كه با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي داريم و هم اكنون نيز يكسال از تعطيلي كامل اين كارخانه مي گذرد.



وي افزود: ما 13 سال پيش و با 3 ميليارد ريال استارت كار در اين واحد صنعتي را زديم و با اشتغال مناسب براي بيش از 60 نفر با توليد بالا محصولات كود شيميايي را به فرانسه، آمريكاي جنوبي،مالزي،نيجريه،امارات ،عراق و افغانستان صادر مي كرديم.



مدير واحد تعطيل شده پاسارگاد شيمي خاطر نشان كرد: بنده با مدرك كارشناسي ارشد شيمي علم و زمان خود را صرف فعاليت در اين واحد صنعتي كردم و روزهاي طلايي خوبي نيز تجربه نمودم اما متاسفانه هم اكنون اين واحد تعطيل شده است.



وي در پاسخ به اين سوال كه دولت چه حمايت هايي از اين واحد صنعتي تعطيل شده داشته است، گفت: دولت هيچ حمايتي نداشته و تا توانسته ما را در اين راه اذيت كرده است.



عبدالملكي با اشاره به عدم تاثير برجام در تغيير روند كارخانه افزود: من با برجام مخالف هستم و ما بايد مي ايستاديم و مقاومت مي كرديم، چرا كه برجام تاثيري در كار ما نداشت و نخواهد داشت.



اين مدير با اشاره به مشكلات كارخانه خود تصريح كرد: ما هيچ انتظاري از دولت نداريم چرا كه هيچ آبي از دولت گرم نمي شود.



وي مشكل اصلي را در نبود نقدينگي و نبود برنامه ريزي براي كشور عنوان كرد و افزود: از آنجايي كه برنامه ريزي مناسبي در دولت وجود ندارد ما به هر شكلي كه وضعيت را مديريت كنيم، دولت كار ما را خراب مي كند.



وي در خاتمه با بيان اينكه راه اندازي مجدد اين واحد صنعتي به حداقل 50 ميليارد ريال نياز دارد خاطرنشان كرد: هم اكنون با 20 ميليارد ريال نيز مي توان اين واحد را دوباره راه اندازي كرد و با 20 نفر فعاليت مجدد ان را رقم زد.



مسئولين كردستان؛ كارخانجات تعطيل شده شهرستان قروه را دريابيد

امروز در شرايطي واحد صنعتي پاسارگاد شيمي خاورميانه تعطيل شده است كه ديگر واحدهاي صنعتي نيز در شهرستان قروه حال و روز بهتري ندارند.



با وجودي كه در طول سال هايي نه چندان دور شهرك هاي صنعتي دلبران و آونگان از وضعيت مناسبي برخوردار بودند و جوانان بسياري در سطح شهرستان قروه روزانه براي كار در كارخانجات اين شهرك ها با ميني بوس ها و سواري ها خود را به محل كار مي رساندند اما هم اكنون تعطيلي بيش از 80 درصد اين كارخانجات بيكاري همان جوانان فعال را به وجود آورده است.



متاسفانه در شهرستان قروه هم اكنون نه تنها مشكل بيكاري به يكي از مشكلات اصلي جوانان و خانواده هاي انان تبديل شده است كه هم اكنون مشكل تعطيلي واحدهاي توليدي و صنعتي نيز به آن افزوده گشته است و تا زماني كه عزم جدي در وجود مسئولان استاني ديده نشود اين مشكلات برطرف نخواهند شد.



اين درحالي است كه وعده هاي بسياري از سوي دولتمردان در طول سال هاي اخير براي بهبود وضعيت معيشتي مردم و رونق اقتصادي ارائه شده است اما تاكنون شاهد اقدام موثري در اين خصوص نبوده ايم.
 
منبع اخبار : روابط عمومي سازمان بسيج سازندگي ,
ارسال نظرات