حضرت آیت الله معلمی در همایش مدیران و شورای فرهنگی اجتماعی سپاه های استانی در رامسر:

علم مقاومت و ایستادگی در برابر استكبار را امام و نهضت امام بر افراشت

حضرت آیت الله علی معلمی در همایش مدیران و شورای فرهنگی اجتماعی سپاه های استانی در رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: فرهنگ مبتنی بر باورهاست و باید این باورها را از معیارهای الهی كه توسط پیامبران و امامان تبلیغ شد، دریافت كتیم.
کد خبر: ۸۷۲۷۷۴۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه رامسر،حضرت آیت الله علی معلمی در همایش مدیران و شورای فرهنگی اجتماعی سپاه های استانی در رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: فرهنگ مبتنی بر باورهاست و باید این باورها را از معیارهای الهی كه توسط پیامبران و امامان تبلیغ شد، دریافت كتیم.

وی افزود: خدا در انسان گرایش هایی را قرار داده است كه اگر این گرایش ها تقویت شود شخصیت اساسی و بنیانی انسان بروز پیدا می كند و این نقطه همان جایی است كه انسان پرورش یافته مكتب الهی می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان كرد: در میانن همه مواهب در وجود انسان عقل از همه بالاتر است و از طرفی وظیفه و تكلیفش نیز سنگین تر است و با داشتن این نعمت است كه باید راه ون بی راهه را بر مبنای معیار الهی تشخیص دهیم.

وی تصریح كرد: در جامعه اهل كتاب اختلاف منش، روش و رفتار اتفاق می افتد و این امر سندی است بر این كه كتاب تنها برای دریافت باور كفایت نمی كند بلكه تمسك به كتاب و عترت اگر با هم باشد هیچ وقت انحراف به وجود نمی آید و اگر هر یك از این ها جدا باشد آن فرد به بی راهه خواهد رفت.

وی با اشاره به اینكه ولایت مداری و رهرو امام زمان خود بودن انسان را به مقامات و درجات الهی بالا می رساند، خاطر نشان كرد: باید گفت كه اگر حضرت معصومه در میان دختران دیگر امام موسی ابن جعفر (ع) دارای احترام و بارگاهی است نكته ای دارد كه آن نكته ای این است كه خلیفه عباسی امام رضا را به خراسان فراخوانده بود تا تحت نظر باشد و در این بین در میان اهل مدینه و فرزندان موسی ابن جعفر كسی پیش قدم نشد تا در طلب امام زمان خود حركت كند كه در این میان حضرت فاطمه معصومه بود كه به سمت امام رضا (ع) حركت كرد و در بین مسیر رحلت كرد تا امروز بارگاهش محلی باشد برای تربیت عالمان و مروجان دین اسلام كه از سراسر دنیا در آنجا مشغول تحصیل دینی هستند.

آیت الله معلمی با بیان اینكه در انقلاب اسلامی ایران زمانی جوانان و مردم این كشور ایثارها و رشادت های فراوانی در اطاعت از ولایت فقیه خود انجام دادند یادآور شد: آن روزهای دفاع مقدس نفس امام خمینی (ره) انقلاب در دل جوانان این مرز و بوم ایجاد كرده بود كه شاهد فداكاری هایی بودیم كه بسیاری از امامان اگر چنین یارانی داشتند هرگز در مظلومیت قرار نمی گرفتند.

وی اضافه كرد: امروز عزیزانی را می بینیم كه به عنوان مدافع حرم حركت می كنند و به جهاد می روند و در صف اول سربازان اسلام هستند.

وی تاكید كرد: این نظام برپایه ایثارها و فداكارهای جوانان تقویت شد و امروز نیز بر همین اساس با ایثار و رشادت رزمندگان مخلص همه عرصه ها مقتدر است اما مع الاسف و متاسفانه مدیران اجرایی كشور نه تنها اكنون بلكه از زمان حیات نورانی امام راحل همراه نبودند و نه با امام و نه با ملت به درستی همراهی كردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: آن ایام كه نخست وزیر داشتیم، نخست وزیر زمان امام در شرایط حساس انقلاب بدون مشورت با امام استعفا می كند كه امام راحل عصبانی می شود و آن تعبیر كه «اگر خدمتت نبود، به مردم می گفتم كه چه خیانتی كردید» را مطرح می كنند.

وی تصریح كرد: ما می گوییم كه هرد كسی كه گرفتار نفسانیت باشد دوگانگی پیش آروده است و كشور در سایه دوگانگی رشد نمی كند بلكه در سایه تمركز و هماهنگی بین مسئولان و مردم رشد خواهد كرد.

وی با بیان اینكه عزت دولت و عزت ملت در سایه بی چون جرای ولایت و امامت است خاطر نشان كرد: ابعضی ها در زمان امام دلشان قنج می زد برای ارتباط داشتن با آمریكا و همچنان هم فشار می آورند برای این ارتباط اما رهبر معظم انقلاب بر مواضع انقلاب استوار هستند و تا به امروز با اقتدار ایستادگی كردند.

وی یادآور شد: سال گذشته در مراس سالگرد امام خمینی رهبر معظم انقلاب سخن از تحریف امام كردند كه این باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله معلمی گفت: وارونه جلوه دادن مواضع امام در حالی كه امام در وصیت نامه اش، در صحیفه نورش و تمام وجودش ضد استكباری بود.

وی اضافه كرد: علم مقاومت و استادگی در برابر استكبار را امام و نهضت امام بر افراشت ولی دست هایی در همسویی با استكبار در كار است تا جبهه مقاومت تضعیف شود.

وی تصریح كرد: اگر توجه كنیم رهبر انقلاب شرایط سختی دارند و ناچار هستند تحمل كنند، به زبان نیاورند برخی چیزها را، برای اینكه دشمن شاد نشود و برای اینكه عوامل دشمن در درون پرروتر نشوند.

پدر شهیدان معلمی در ادامه بیان كرد: دولت مردان این همه پیگیری كردند برای حقوق های و فیش های نجومی و آمارهای مختلفی از نهادهای گوناگون ارائه داده شده است اما باید این را پرسید كه آیا با یك نفر برخورد درستی از طرف دولت شده است.

وی اظهار كرد: جهت دولت اگر جهت اشرافی باشد معنایش این است كه در برابر این فیش های حقوقی نجومی برخوردی نكند اما اگر جهت دولت جهت انقلابی، مقاومتی، بسیجی و جهتی جهادی باشد باید نشانه های دیگر بروز پیدا كند و نه این نشانه ها كه حكایت از اشرافی گری می كند.

وی تاكید كرد: اصلاً مناسب حكومت جمهوری اسلامی این شرایط فعلی نیست كهكارگر زحمت كش باید زیر یك میلیون بگیرد اما كسی به بهانه اینكه یك مدیر است هفتاد میلیون و بالاتر در ماه حقوق دریافت كند زیرا این به فرموده رهبر معظم انقلاب یعنی پایمال كردن ارزش های انقلاب، خیانت و ظلم به مردم است.

آیت الله معلمی با اشاره به تعابیر رهبری در زمینه فیش های نجومی از جمله خیانت، تهاجم به ارزش ها، ظلم بیان كرد: اگر دولتی در برابر این تشرو تعابیر رهبری اعلام سقوط می كرد و استعفا می داد خیلی ناروا نبود برای اینكه توقع این نبود و بنا بر شایسته سالاری باید گذاشته می شد.

وی در پایان گفت: دولت را نمی خواهیم تضعیف كنیم بلكه از این شرایط رنج می بریم اگر درست عمل كنند دستشان را می بوسیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها