کارگروه علمی بسیج با اتاق فکری متشکل از نخبگان با هدف بررسی وضعیت شهرستان قروه با محوریت بررسی اقتصاد مقاوتی امروز برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۷۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یکی از اساتید دانشگاه شهرستان قروه در این نشست اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در همه زمینه ها به خودکفایی برسیم.

حسین مخدومی با بیان اینکه باید به توانمندی های موجود در منطقه نگاه کرد افزود: بدون تردید شناسایی و توجه به پتانسیل های بالقوه و بالفعل شهرستان نیر جزء الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.
به گفته وی اقتصاد مقاومتی در هر منطقه ای از کشور با توجه به توانمندی های آن منطقه قابل اجرا بوده و در شهرستان قروه نیز پتانسیل های بالایی برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی وجود دارد و بحث گردشگری از جمله مواردی است که با توجه به پتانسیل های فراوان شهرستان می تواند نقش موثری در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه داشته باشد.
عباس سنتی استاد دانشگاه شهرستان قروه نیز گفت: درآمدها در چرخه سرمایه گذاری شهرستان قروه وجود ندارد و بسیاری از مسائل فرهنگی از مسائل اقتصادی شکل می گیرد.
وی تاکید کرد: نیروهای تازه نفس با برنامه باید وارد کار شوند و هماهنگی لازم بین ارگان ها وجود داشته باشد.
سنتی خاطر نشان کرد: توجه ویژه به توانمندی ها و پتانسیل های منطقه فرصتی برای نمایان کردن توانمندی های شهرستان و از مصداق های اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: باید از طریق گردشگری ثروت تولید کرد و در شهرستان قروه هر بخش باید به یک هدف برای توسعه بنا به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برسد.
وی افزود: به عنوان مثال دلبران در حوزه گردشگری، چهاردولی به عنوان منطقه کشاورزی و سریش آباد به عنوان منطقه صنعتی ظرفیت های لازم را دارد.

ارسال نظرات