همزمان با ولادت امام رضا(ع)

12 زندانی جرایم غیرعمد در کردستان آزاد شدند

همزمان با ولادت امام رضا (ع) در آیینی در سنندج 12 نفر زندانی جرایم غیرعمد در کردستان توسط خیرین آزاد شدند.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۷۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیین آزادسازی این 12 نفر زندانی جرایم غیر عمد کردستان روز یکشنبه و با حضور آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ماموستا ملا عبدالرحمان خدایی و جمعی از مسئولان اجرایی کردستان در سالن بازداشتگاه موقت سنندج برگزار شد.

رئیس کل دادگستری کردستان در این آیین گفت: این تعداد زندانی جرایم غیرعمد استان در مجموع چهار میلیارد و 510 میلیون ریال بدهی داشتند که شاکیان از700 میلیون ریال بدهی خود گذشت کرده و مابقی این مبلغ توسط خیرین و ستاد دیه استان به شاکیان پرداخت شده است.
علی اکبر گروسی افزود: آزادی این زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت دوباره آنها به خانواده هایشان، یکی از کارهای بسیار نیک و دارای ثواب دنیوی و اخروی است.
وی اضافه کرد: با همکاری ستاد دیه استان و خیرین کردستانی از ابتدای سال جاری تاکنون 40 نفر زندانی جرایم غیرعمد این استان با 16 میلیارد و 340 میلیون ریال بدهی آزاد شدند.
وی اظهار کرد: از این مبلغ بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال آن شاکیان بدهی خود را به محکومان بخشیدند و مابقی نیز توسط خیرین و ستاد دیه استان پرداخت شده است.
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در آیین دادرسی نظام جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از شریعت اسلام است، بیشتر از هر نظام دادرسی در سطح دنیا به کرامت و شخصیت انسان توجه شده است.
وی اضافه کرد: در آیین دادرسی کشورمان مجازات حبس برای محکومان کمتر از سایر کشورها اعمال می شود و محیط زندان به عنوان مکانی برای ارشاد و گسترش فضایل اخلاقی در بین زندانیان تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: بسیاری از زندانیان در محیط های آموزشی داخل زندان مهارت ها و مدارج تحصیلی مختلف را فرا می گیرند و پس از آزادی از زندان می توانند با مهارت کسب کرده، شغلی برای خود ایجاد کنند.

ارسال نظرات